عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عمليات آسفالت SMA در محور گنبد- مينودشت


آغاز عمليات آسفالت SMA در محور گنبد- مينودشت

آغاز عمليات آسفالت SMA در محور گنبد- مينودشت

 مديركل راه و شهرسازي گلستان از شروع عمليات اجرايي آسفالت ماستيكي (SMA) در محور گنبد – مينودشت در شرق استان خبر داد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" در گفت و گويي خبري گفت: آسفالت ماستيكي SMA آسفالتي نوين است كه مطالعات آن از سال 92 در كشور آغاز شده تا جايگزين آسفالت هاي معمولي شود.

وي، مقاومت بيشتر، عمر طولاني تر و اصطحكاك كافي در مواقع بارندگي و جلوگيري از لغزندگي سطح جاده ها و واژگوني خودروها را از خصوصيات اين نوع آسفالت برشمرد.

مبارك قدم با اشاره به اينكه براي اولين بار در استان گلستان اين نوع آسفالت بصورت پايلوت در محور گنبد- مينودشت به اجرا درآمده است، افزود: قطعه اول محور گنبد – مينودشت به طول پنج كيلومتر در سال 93-92 انجام شده و با بررسي هاي بعمل آمده از طريق مشاور ذيصلاح آزمايشگاه فني مكانيك خاك و به دليل بهترين كيفيت اجرا شده، پروژه استان گلستان به عنوان پروژه نمونه در سطح كشور اعلام شده است.

به گفته مبارك قدم، هم اكنون اين نوع آسفالت در استان هاي خراسان شمالي و اصفهان نيز بصورت پايلوت در حال اجراست اما استان گلستان به نسبت اين استان ها در مرحله جلوتر قرار دارد.

وي، طول محور گنبد- مينودشت(دوباند رفت و برگشت) را 30 كيلومتر اعلام كرد و گفت: در ابتدا در اين محور 23 هزار مترمربع لكه گيري هندسي انجام شده و سپس بر روي آن لايه اي از آسفالت ماستيكي به ضخامت پنج سانتي متر و عرض متوسط 11 متر در دو باند رفت و برگشت در حال اجراست.

مديركل راه و شهرسازي گلستان، اعتبار برآوردشده براي اجراي اين پروژه را، بيش از 40 ميليارد و 763 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: طبق برنامه زمان بندي شده تا پايان تيرماه سال جاري بايد اين عمليات به پايان برسد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .