عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 12 میلیارد ریال تسهیلات به کارگاه هاي صنایع دستی گلستان تخصیص یافت


12 میلیارد ریال تسهیلات به کارگاه هاي صنایع دستی گلستان تخصیص یافت

12 میلیارد ریال تسهیلات به کارگاه هاي صنایع دستی گلستان تخصیص یافت

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري گلستان از اختصاص 12 میلیارد ریال تسهیلات بانکی براي ایجاد یا توسعه کارگاه هاي صنایع دستی این استان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، 'محمد کیخا' اظهار کرد: این میزان اعتبار توسط صندوق مهر امام رضا (ع) کشور به استان گلستان اختصاص یافته است.

 

وي گفت: در قالب این تسهیلات به ازاي ایجاد هر یک نفر اشتغال در حوزه صنایع دستی مبلغ یکصد میلیون ریال و براي راه اندازي کارگاه هاي صنایع دستی یا شرکت هاي پشتیبان صنایع دستی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می شود.

 

کیخا همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به ایجاد مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی اضافه کرد: همچنین بر اساس تفاهم انجام شده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان و صندوق مهر امام رضا (ع) در مجموع مبلغ 14 میلیارد ریال براي ایجاد مشاغل خانگی پیش بینی شده است.

 

وي در خصوص نحوه توزیع این تسهیلات نیز گفت: به ازاي ایجاد هر شغل تا سقف 50 میلیون ریال پرداخت می شود.

 

کیخا با اشاره به ظرفیت هاي بسیار خوب در حوزه صنایع دستی گلستان، از برنامه ریزي هاي لازم براي راه اندازي بازارچه هاي صنایع دستی در برخی شهرهاي استان خبر داد و گفت: در ماه هاي آینده این بازارچه ها علاوه بر گنبدکاووس، در آزادشهر و نیز دو نقطه از شهر گرگان، با همکاري بخش خصوصی راه اندازي خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 2953
  • کد خبر : 2131