عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه کمیته هماهنگی توزیع آب سدهای گلستان برگزار شد


جلسه کمیته هماهنگی توزیع آب سدهای گلستان برگزار شد

جلسه کمیته هماهنگی توزیع آب سدهای گلستان برگزار شد

جلسه کمیته هماهنگی توزیع آب سدهای گلستان با حضور نمایندگان شرکت آب منطقه ای، تعاون روستایی، شیلات و هواشناسی برگزار و در خصوص چگونگی توزیع آب سدهای استان با توجه به زمان آبیاری محصولات کشاورزی تصمیم گیری شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، مهندس سید محسن حسینی معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه ای استان در این جلسه گفت: بر اساس آخرین آمار و اعداد شرایط بارندگی استان از ابتدای سال آبی شرایط خوبی بوده است و عملکرد نسبت به دراز مدت نیز مثبت بوده است.
وی افزود: افزایش بارندگی ها هر چند موجب افزایش و بهبود نسبی آب سطحی و تغذیه آّب زیرزمینی شده است اما خشکسالی هیدرولوژی کاملا مرتفع نشده و رواناب رودخانه ها نسبت به آمار دراز مدت کاهش و  در آبخوان های استان هنوز با کسری مخزن مواجه هستیم.
مهندس  سید محسن حسینی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 425 میلی متر باران در استان باریده است که 46 درصد نسبت به سال گذشته و 31درصد نسبت به دراز مدت افزایش نشان می دهد.
معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان وضعیت آب سدهای استان گفت: از ظرفیت 300 میلیون متر مکعبی 14 سد بزرگ مخزنی استان در سال جاری 207 میلیون متر مکعب یعنی معادل 70 درصد آب ها آبگیری شده است
وی تصریح کرد: سطح پیشنهادی آب مورد نیاز  تابستانه تعاونی های 6 گانه سدهای گلستان و بوستان حدود 6 هزار هکتار است  که لازم است مدیران عامل تعاونی و نمایندگان کشاورزان جهت عقد قرارداد مراجعه نمایند.
سرپرست دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: مرمت و بازسازی ایستگاه پمپاژ گلستان و تعمیر کانال اصلی سد بوستان در حال حاضر در دست اقدام است.
شعبان رسولی بیان کرد: در ارتباط با تامین آب اراضی پایاب سد گلستان و سراب وشمگیر از جمله تعاونی ها و پرورش ماهی و غیره متناسب با عقد قرارداد و درخواست آب توسط شرکت توزیع آب هماهنگی لازم انجام خواهد شد.
نماینده هواشناسی گلستان نیز در این جلسه گفت: پیش بینی های سه ماه آتی در ارتباط با نزولات جوی وضعیت نرمالی را نشان می دهد ولی پیش بینی های دمایی افزایش یک تا یک و نیم درجه را نشان می دهد.
در ادامه بخشدار مرکزی گنبد،نماینده اداره کل تعاون روستایی، مدیر عامل شرکت توزیع آب گلستان و مدیر امور منابع آب مینودشت و گنبد و گالیکش نیز به بیان دیدگاهها وگزارش حوزه خود پرداختند .
 در خاتمه برنامه توزبع آب سدها جهت یک ماه آینده مورد تایید قرار گرفت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .