عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حدود 25 درصد اقتصاد كشور متاثر از صنعت ساختمان است

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان:

حدود 25 درصد اقتصاد كشور متاثر از صنعت ساختمان است

حدود 25 درصد اقتصاد كشور متاثر از صنعت ساختمان است

 مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان با بيان نقش مستقيم و غير مستقيم صنعت ساختمان در بخش هاي مختلف اقتصادي اجتماعي، گفت: در حال حاضر حدود 25 درصد از اقتصاد كشور متاثر از اين بخش است.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مهندس "محمود تيموري" در مراسم آغاز به كار چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، افزود: براي تقويت اين بخش نيازمند استفاده از صنايع نوين و هوشمند سازي صنايع بوده تا با افزايش طول عمر ساختمان ها، ذخيره انرژي، كاهش هزينه ها، بر رونق اين بخش و توسعه اقتصادي كشور بيافزاييم.

وي معتقد است: دولت با فراهم سازي زيرساخت هاي لازم و بخش خصوصي با مشاركت در سرمايه گذاري ها، به موفقيت و توسعه پايدار اين بخش كمك خواهند كرد.

تيموري از برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت وزارت راه و شهرسازي را، رونق بخش مسكن بيان كرد و گفت: از جمله برنامه هاي كوتاه مدت وزارتخانه براي رونق اين بخش، اعطاي تسهيلات كم بهره به اقشار ضعيف و متوسط، انبوه سازان و فروش هاي تضميني انبوه سازي است كه هم اكنون اين اقدامات به تصويب رسيده و وارد فاز اجرايي شده است.

مدير مسكن و ساختمان راه و شهرسازي گلستان افزود: وزارت راه و شهرسازي در جهت حمايت از توليد كنندگان و عرضه كنندگان محصولات ساختماني بخصوص فناوري هاي نوين نيز، برنامه هايي در دست اجرا دارد.

تيموري، تعاملات بين دستگاهي در داخل كشور و همچنين ارتباط با كشورهاي همسايه و پيشرفته جهان را براي ورود فناوري هاي نوين، الزام مهم ديگري براي توسعه اين بخش ذكر كرد.

 چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، تاسیسات، سیستم های سرمایشی و گرمایشی عصر دوشنبه با حضور 70 شرکت داخلی و نمایندگی کشورهای خارجی و تنی چند از مسوولان استانی و شرکت کنندگان در محل نمایشگاه بین المللی گلستان در گرگان گشایش یافت.

همزمان با فعالیت این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه تخصصی 'آسانسور و بالابر، قطعات و تجهیزات جانبی' و 'درب و پنجره و ماشین آلات وابسته' نیز آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه ها نمایندگی شرکت هایی از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، فنلاند، ایتالیا، اتریش، بلژیک و اوکراین و هشت استان گلستان، تهران، البرز، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی تولیدات خود را برای بازدید عموم به نمایش گذاشته اند.

این شرکت ها آخرین سیستم ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سازه های فولادی سنگین و سوله، سنگ های کف و نما، تولید پکیج، رادیاتور و کولرهای گازی، لوله و اتصالات u.pvc، کامپوزیت و درهای اتوماتیک، چوب های نمای ساختمان، پنل های پی وی سی و عایق ها را در این نمایشگاه ها ارایه کرده اند.

قطعات پیش ساخته بلوک عایق، تولید انبوه درب و چهار چوب فلزی، درب های داخلی HDF و ملامینه، تولید دیوارهای 3Dپنل، صفحه های عایق پلی استایرن، بلوک سقفی پلی استایرن، انواع شیرالات ساختمانی و بهداشتی، کلید و پریز و قطعات، سقف کاذب و سازه های سبک، گچ پلیمری ساختمانی، مخازن پلی اتیلن، تولید انواع رزین و رنگ، کاغذ دیواری و آخرین نوآوری های صنعت ساختمان از دیگر تجهیزات ارایه شده در این نمایشگاه ها می باشد.

این نمایشگاه ها در سالن سرپوشیده 6 هزار متر مربعی نمایشگاه بین المللی گلستان از ساعت 17 تا 22 روزهای 10 تا 13 خرداد برای بازدید علاقه مندان به صنعت ساختمان دایر است.

نمایشگاه بین المللی استان گلستان در کیلومتر 4.5 بزرگراه گرگان – آق قلا واقع می باشد.

 

حدود 25 درصد اقتصاد كشور متاثر از صنعت ساختمان است

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .