عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جشنواره گیاهان دارویی استان در شهرستان گالیکش برگزار می شود


نخستین جشنواره گیاهان دارویی استان در شهرستان گالیکش برگزار می شود

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: نخستین جشنواره استانی گیاهان دارویی با حضور فعالان بخش گیاهان دارویی کشور 16 خردادماه سال جاری به میزبانی شهرستان گالیکش در موزه پارک ملی گلستان برگزار می‌شود.

مهندس حبیب ا... زارع افزود: این همایش یک‌روزه در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی شهرستان و با محورهای معرفی پتانسیل‌های گیاهان دارویی استان، ترویج کشت گیاهان دارویی و آشنایی با مراکز بازاریابی با حضور تولیدکنندگان و بازاریاب‌های این صنعت برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش با حضور جهانگیر عرب قائم ‌مقام معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس قدوسی استاد گیاهان دارویی دانشگاه مشهد و آقای جلالی تولیدکننده گیاهان دارویی استان البرز و مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش، فرمانداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، کمیته امداد فنی و حرفه‌ای و ناحیه مقاومت بسیج گالیکش برگزار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش خاطرنشان ساخت: مقرر شده است جهاد کشاورزی، ناحیه مقاومت بسیج، اداره میراث فرهنگی و کمیته امداد خمینی (ره) در این همایش غرفه‌ای در خصوص گیاهان دارویی برپا کنند.

زارع تجارت گیاهان دارویی را یکی از پردرآمدترین تجارت‌های روز دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: استان گلستان و شهرستان گالیکش از مناطق مستعد در زمینه کاشت و استفاده از گیاهان دارویی هستند و افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، متضرر نخواهند شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .