عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كسب رتبه برتر توسط روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان

در اولين جشنواره روابط عمومي هاي برتر دانشگاه‌هاو پارك‌هاي علم و فناوري منطقه دو كشور؛

كسب رتبه برتر توسط روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان

كسب رتبه برتر توسط روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان

 در اولين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۲ كشور در بخش توانمند سازی علم و فناوري گلستان عنوان رتبه برتر را كسب نمود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری ، اولين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۲ كشور و تجليل از خبرنگاران برتر منطقه، روز يكشنبه نهم خرداد ماه با حضور مشاور وزير و مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سركار خانم دكتر بروجردي، در دانشگاه علوم كشاورزي ومنابع طبيعي گرگان برگزار شد.

در اين مراسم ابتدا آقاي ميرشمسی ، دبير روابط عمومي دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه۲ خلاصه‌اي از عملكرد اين دبيرخانه را ارائه داد و گفت: يكي از كارهايي كه در اين منطقه صورت گرفته طراحي آرم اين شورا هست كه از بين طرح‌هاي ارسالي و پيشنهادي و با نظر شوراي منطقه تاييد و براي مناطق نه‌گانه ارسال شده است.

سپس دكتر علي نجفي نژاد، رئيس محترم دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان ضمن خوشامدگويي و ابراز خرسندي از ميزباني اولين جشنواره گفت: در دوره‌اي زندگي مي‌كنيم كه نام هاي متفاوتي به خود گرفته است و هر روز موضوعات جديدي به آن اضافه مي شود و به واسطه آن اكنون بجاي دهكده جهاني از كلمه  قهوه خانه جهاني استفاده مي شود و اين نمايانگر دردسترس بودن و نزديكي ارتباطي است.

دكتر علي نجفي نژاد با اشاره به نقش مهم نشريات به عنوان شاخص توسعه گفت: طبق آمار منتشر شده در سال ۹۳، در كشور ژاپن به ازاي هر هزار نفر ۶۲۰ نشريه منتشر شده و اين آمار براي كشورهايي مانند سوئد و ديگر كشورهاي اروپايي ۵۰۰ نشريه براي هزار نفر است. اين مي‌تواند نقش مهمي در پيشرفت كشور داشته باشد و يكي از شاخصه‌هاي توسعه در كشورها، سرانه نشريات در آن كشورها مربوط مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان با اشاره به نقش روابط عمومي‌ها گفت: نقش مهم، برقراري و نگهداشت ارتباطات با مخاطبان در دنياي امروزي، وظيفه بسيار حساس و مهمي است و  اطلاع رساني به موقع و بيان واقعيت‌ها از وظايف خطير حوزه روابط عمومي است.

دكتر نجفي نژاد، ضمن اشاره به پيوند جامعه و دانشگاه اظهار كرد: يكي از موضوعاتي كه در دانشگاه مطرح مي شود پيوند بين جامعه و دانشگاه است و بايد اين موضوع را به عنوان يك ضعف بپذيريم كه دانشگاه در راستاي جامعه حركت نكرده است و روابط عمومي‌ها مي‌توانند در تحقق و ساماندهي اين ارتباطات ، موثر عمل كنند.

در ادامه اين مراسم مشاور محترم وزير و مديركل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين جشنواره ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين جشنواره گفت: زماني يك روابط عمومي مي تواند به جايگاه خوبي برسد كه مدير ارشد سازمان نگاه خوبي به روابط عمومي داشته و جايگاه آن را قبول داشته باشد.

وي با اشاره به هدف اصلي برگزاري اين جشنواره گفت: ايجاد انگيزه و بالندگي در عملكرد روابط عمومي‌ها قصد و هدف ما از برگزاري چنين جشنواره هايي است.

ايشان به عنوان يكي از داوران جشنواره در خصوص ارزيابي آثار ارسالي اظهار داشت: آثار ارسالي در دو حوزه رسانه و روابط‌عمومي مورد بررسي قرار گرفت كه در بخش رسانه با موضوع گزارش، خبر، تيتر و عكس و در بخش روابط عمومي در حوزه هاي الكترونيك، مستند سازي، ايده ناب، مراسم، پژوهش و افكارسنجي، پارك هاي علم و فناوري، تبليغات و انتشارات، ارتباطات و نظارت و ارزيابي به دبيرخانه ارسال شد.

در حاشيه اولين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر دانشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري منطقه ۲ كشور، كارگاه آموزشي «راهكارهاي تعامل روابط عمومي‌ها با رسانه‌هاي گروهي» با حضور سركار خانم دكتر بروجردي مدير كل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و پارك هاي علم و فناوري، خبرنگاران و دانشجويان برگزار شد.

مراسم برگزاري جشنواره از تمبر شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي منطقه ۲ كشور رونمايي شد و توانمندي ها و دستاوردهاي روابط عمومي دانشگاه ها و پارك هاي منطقه نيز بصورت نمايشگاهي در معرض ديد عموم قرار گرفت.

كسب رتبه برتر توسط روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .