عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کریدور ریلی ایران-ترکمنستان- قزاقستان، ظرفیت کم نظیر توسعه تجاری استان گلستان است


کریدور ریلی ایران-ترکمنستان- قزاقستان، ظرفیت کم نظیر توسعه تجاری استان گلستان است

 مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 گفت: کریدور ریلی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، ظرفیت کم نظیر توسعه تجاری ایران و استان گلستان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2، همایش معرفی ظرفیت‌های اینچه‌برون در کریدور ریلی ایران ، ترکمنستان و قزاقستان به میزبانی ادارات کل راه آهن ، و اتاق بازرگانی و کشاورزی و معدنی با حضورعضو هیئت مدیره راه آهن جمعهوری اسلامی ایران ، استاندار گلستان و مدیران دستگاههای اجرایی استان و تجارو بازرگانان، شرکت‌های حمل و نقل ریلی کارشناسان حوزه اقتصادی در محل سالن اجتماعات صدا و سیمای استان برگزار گردید.

 مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 بیان کرد: بهره برداری از این مسیر در آذر ماه سال 1393 ،موجب کاهش طول مسیر حمل و نقل بین المللی کشورهای مستقل مشترک المنافع تا خلیج فارس و اروپا، اتصال به آب های آزاد دریای جنوب شده است و امکان ترانزیت و صادرات انواع کالا و محصولات کشورها را فراهم خواهد کرد.

قربانی افزود: بهره برداری از محوطه بارگیری کلینکر صادراتی با اعتبار 7 میلیارد ریال، فراهم شدن امکان حمل و نقل مواد نفت کوره ترانزیت، افتتاح 5 کیلومتر خط ریلی حمل مواد نفتی با اعتبار 90 میلیارد ریال، کلنگ زنی بندر خشک اینچه برون با برآورد اعتبار 5 هزار میلیارد ریال و کلنگ زنی محوطه بارگیری سنگ آهن و تخلیه آهن آلات با اعتبار 6 میلیارد ریال از جمله اقدام های انجام شده راه آهن شمال شرق 2 در سال 95 تاکنون است.

وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به وجود زیرساخت‌های ریلی مناسب بستر و شرایط برای تجار و بازرگانان ایران اسلامی به منظور انجام فعالیت‌های حمل و نقلی و صادرات و واردات محور در چارچوب قانون و مد نظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی فراهم است که با عمل به این امر و اجرای صحیح قانون، ما به اهداف تعیین شده در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی راه آهن جمهوری اسلامی ایران خواهیم رسید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2- استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 1084
  • کد خبر : 21409