عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری بخش شفاهی دوازدهمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه علمی-کاربردی گلستان


برگزاری بخش شفاهی دوازدهمین جشنواره قرآن وعترت دانشگاه علمی-کاربردی گلستان

مرحله مقدماتی بخش شفاهی دوازدهمین جشنواره قر‎آن و عترت دانشگاه جامع علمی کاردبری استان گلستان پیش از ظهر امروز مورخ 12 خرداد ماه 1395 در شبستان حضرت فاطمه(س)، امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد.

دکتر برزعلی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان ضمن حضور در این مکان، با اشاره به شرکت بیش از 400 دانشجو در بخش های کتبی ، پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری وشفاهی این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره قرآن و عترت در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی استان با استقبال بسیار خوبی همراه بود.

دکتر برزعلی گفت: در بخش شفاهی، مرحله مقدماتی 55 نفر شرکت کردند که، 23 نفربراداران و 32 نفر آن را خواهران تشکیل می‎دهند.

وی بیان کرد: آزمون کتبی در 24 خرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور به صورت الکترونیکی در سایت جشنواره برگزار می‎شود و برگزیدگان در شهریورماه سال جاری در مسابقات کشوری که در قم برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان ادامه داد: داوطلب شرکت در مسابقات باید دانشجوی یکی از مراکز آموزش علمی کاربردی وابسته و یا تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد.

دکتر برزعلی خاطرنشان کرد: هر دانشجو در مرحله دانشگاهی دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت می‎تواند در یکی از رشته های شفاهی، کتبی، فناوری، پژوهشی، ادبی و هنری شرکت کند در واقع در مجموع مسابقات، دانشجو می‎تواند در دو رشته به رقابت بپردازد.

وی ادامه داد: امسال در جشنواره قرآن و عترت مسابقه دیگری تحت عنوان دعا و مناجات خوانی بصورت کشوری در دو مرحله زیر نظر دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزار می‎شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان با بیان این که قرآن تضمین کننده سعادت بشریت است افزود: جامعه دانشگاهی با پیوند به کتاب آسمانی می‎تواند نیروی با ایمان در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را تربیت کند و با قرآن که در واقع سپر ایمان است کشور ما می‎تواند به سمت تمدن اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است حرکت کند.

دکتر برزعلی با بیان این که دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان سال گذشته رتبه نخست مسابقات قرآن و عترت دانشگاههای علمی کاربردی کشور را به دست آورد گفت: با توجه به کیفیت برگزاری مسابقات و دانشجویانی که اغلب دارای مقامات استانی و ملی هستند و در مراسم‎ها دارای جایگاه ویژه و حائز رتبه ها برتر هستند امیدواریم امسال چون سال گذشته به مقام نخست جشنواره دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نفش قرآن در زندگی جوانان به خصوص دانشجویان گفت: قطعاً وجود قرآن در زندگی دانشجویان بسیار تأثیرگذار است و دانشجویان می‎توانند با تأسی از قرآن بهترین راه سعادت را در زندگی انتخاب کنند.

وی گفت: هر جوانی با اندکی مطالعه دقیق خواهد فهمید که قرآن چه نقشی در زندگی آن دارد و زمانی‎که به این مهم دست یابد هرگز خود و زندگی خود را بدون قرآن تصور نخواهد کرد چون پی خواهد برد جوانی مهمترین دوره زندگی یک انسان است که قرآن بارها در مورد آن به شکل های مختلف صحبت کرده است.

دکتر برزعلی با بیان این که در دنیای امروز نیاز جوانان به آموزه‌های دینی و قرآنی بیش از گذشته است گفت: قرآن کریم دربرگیرنده ی هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است. قرآن عامل اصلی هدایت و تربیت کننده ی افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی است کسانی که با قرآن مأنوس هستند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند.

شایان ذکر است داوطلبان جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره قرآن و عترت دانشگاه به آدرس www.quran.uast.ac.ir مراجعه نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .