عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای عملیات خط انتقال آب از چشمه آق‌سو به مخزن 5 هزار مترمکعبی کلاله


اجرای عملیات خط انتقال آب از چشمه آق‌سو به مخزن 5 هزار مترمکعبی کلاله

مدیر دفتر طرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای گلستان از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از چشمه آق‌سو به مخزن 5000 مترمکعبی  کلاله و اجرای خط انتقال اضطراری منطقه کوسه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسین جمشیدی با اعلام این خبر افزود: به منظور تامین آب شرب شهروندان کلاله در دوره اضطراری، اجرای عملیات خط انتقال به طول 9 کیلومتر در حال اجرا می باشد.
وی هزینه اجرای این طرح را  بیست میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: محل تامین اعتبار آن ملی استانی می باشد که در سال 94 به بهره برداری می رسد  و در صورت استمرار تامین اعتبار لازم، تصفیه خانه این طرح هم در سال 1393 اجرایی خواهد شد.
مدیر دفتر طرح های آبرسانی شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: این تصفیه خانه در صورت بهره برداری در شبانه روز 8 هزار و 640 مترمکعب آب در اختیار مردم قرار می دهد.
مهندس جمشیدی با اشاره به طرح آبرسانی به شهر کلاله، تصریح کرد: طرح آبرسانی شهر کلاله در افق 1415، بالغ بر 62 هزار و 415 نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد.
جمشیدی در خصوص مشخصات فنی طرح فوق گفت: در نظر است 6 حلقه چاه عمیق حفر و تجهیز شوند و خطوط جمع آوری چاهها و خط انتقال از چاهها و چشمه آق سو بطول 53 کیلومتر به اجرا در آید.
وی اضافه کرد: احداث هفت هزار و 500 مترمکعب مخازن ذخیره، تصفیه خانه در محل پایین دست چشمه آق سو و ایستگاه پمپاژ از برنامه های دیگر این طرح هستند.
گفتنی است آب شرب شهر کلاله در حال حاضر توسط یک دهنه چشمه به نام آق سو و چهار حلقه چاه عمیق که در محدوده شهر قرار دارند، تامین می شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .