عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تابستاني به يادماندني با برگزاري بيش از 130 كلاس در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان


تابستاني به يادماندني با برگزاري بيش از 130 كلاس در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان

تابستاني به يادماندني با برگزاري بيش از 130 كلاس در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان

 مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري گلستان با 136 كلاس در قالب برنامه هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و ديني به استقبال كودكان و نوجوانان در تابستان 95 رفتند.

 به گزارش روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان و با شروع فصل تابستان ، مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري با ارائه برنامه هاي مفيد، لذت بخش و متنوع پذيراي كودكان و نوجوانان 6 الي 17 سال شدند.

عبدالرحيم سيفي با بيان اينكه اين برنامه ها در سطح 24 مركز ثابت و سيار فرهنگي هنري در شهرستان ها و روستاهاي استان برگزار مي شود افزود: اكنون کانون تنها نهاد تخصصي در زمينه غني سازي مطلوب اوقات فراغت كودكان و نوجوانان در طول سال بوده كه اين فعاليت ها در تابستان با تنوع بيشتري ارائه مي گردد.

وي گفت: در تابستان 95 و با نام تابستاني به ياد ماندني 136 كلاس پذيراي بچه ها بوده و برنامه ها با محور فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و اسلامي ارائه مي شود.

مديركل كانون يادآور شد: در كنار فعاليت هاي 42 گانه كانوني، كلاس هاي ويژه از ابتداي تيرماه آغاز و تا نيمه شهريورماه ادامه خواهد يافت.

سيفي آموزش قرآن، خوش نويسي، سفالگري، نقاشي، نجوم، رباتيك، عكاسي ، فيلم نامه نويسي، موسيقي، تئاتر و نمايش، كارگاه نوشتن خلاق و داستان نويسي، پويا نمايي را از مهم ترين كلاس هاي دوره اي ذكر نموده تصريح كرد: به منظور ترويج فرهنگ كتاب خواني با همكاري آموزش و پرورش، دانش آموزان در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه تحت پوشش فعاليت هاي كانوني قرار گرفته و به مطالعه كتاب خواهند پرداخت.

ايشان برگزاري اردوي سه روزه استاني ويژه اعضا پسر مراكز فرهنگي هنري استان را از ديگر برنامه هاي كانون در تابستان 95 دانسته و اضافه كرد: در تابستان امسال و در قالب برنامه دو پنجره، مراكز فرهنگي هنري ميزبان يكي از نويسندگان كشوري بوده و اعضا به نقد و بررسي كتاب خواهند پرداخت.

سيفي از برگزاري جشنواره هاي رضوي در هشت بخش شامل نقاشي، داستان نويسي، شعر، قصه گويي، نشريه ديواري، خوش نويسي و معرفي شخصيت خبر داده و بيان داشت: جشنواره فرهنگي هنري روستا با همكاري كتاب خانه هاي سيار به صورت قطبي در سطح استان برگزار شده و از اين طريق كودكان و نوجوانان روستايي نيز از امكانات كانون بهره مند خواهند شد.

وي با اشاره به برگزاري يادواره 4000 شهيد استان گلستان در آذرماه، اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري با عنوان ياد ياران را از ديگر برنامه هاي مراكز در تابستان امسال ذكر نموده و افزود: در پايان تابستان و با هدف معرفي توانمندي هاي اعضا و مربيان كانون به جامعه با همكاري ادارات كل آموزش و پرورش و فني و حرفه اي براي اولين بار طرح مهارت در فراغت در تمامي شهرستان هاي استان و در درون پارك ها برگزار شده و آثار دست ورزي كودكان و نوجواناني كه در كلاس هاي اوقات فراغت شركت داشته اند در قالب نمايشگاه و فروشگاه به آحاد جامعه عرضه خواهد شد.

گفتنی است، هم اينك 24 مركز ثابت، سيار شهري و روستايي و كتاب خانه پستي كار خدمات رساني به بيش از 34 هزار كودك و نوجوان را در استان گلستان بر عهده دارند.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .