عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همزمان با آغاز فصل گرما تامین پایدار آب الویت شرکت آب وفاضلاب خواهد بود

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

همزمان با آغاز فصل گرما تامین پایدار آب الویت شرکت آب وفاضلاب خواهد بود

همزمان با  آغاز فصل گرما تامین پایدار آب الویت شرکت آب وفاضلاب خواهد بود

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت همزمان با آغاز فصل گرما ،تامین پایدار آب الویت شرکت آب وفاضلاب خواهد بود.

مهندس محمد هادی رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری شرکت آبفای گلستان گفت با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز فصل گرما ، استمرار و پیگیری های لازم باید در جهت تامین پایدار آب و خدمات آبرسانی به شهروندان برای انجام فرایض دینی صورت گیرد.

وی یکی از دغدغه های شرکت را تامین آب شرب در ایام تابستان بیان کرد و افزود با توجه به اینکه استان گلستان با بحران کم آبی مواجه است به همین علت صرفه جویی در مصرف آب در بخش خانگی ضرورت دارد و صرفه جویی تنها راهکار عبور از تابستان کم آب است.

وی خاطر نشان کرد در حال حاضر تدابیر ویژه ای برای تامین آب در فصل تابستان انجام شده و برای تامین اضطراری آب در شهرهای استان 15 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که طبق برنامه ریزی، شهرهایی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند با هماهنگی معاونت مهندسی و توسعه نسبت به اجرای طرح ها اقدام نمایند.

محمد هادی رحمتی تصریح کرد نگاهی گذرا به آمارها نشان می‌دهد میزان بارندگی و در سال آبی گذشته افزایش داشته ولی با توجه به شرایط خشکی که بر خاک استان گلستان حاکم است، مجموعه استان دارای یک بدهی عظیم آبی است و بارش های اخیر نمی تواند به سرعت کمبود آب استان را جبران کند.

وی با اشاره وضعیت تنش آبی در استان گلستان خاطر نشان کرد با توجه به حاکم شدن خشکسالی به استان گلستان باید یک بازنگری جدی در نحوه مصرف آب در استان انجام شود و متولیان امر در بخش کشاورزی نیز با جدیت موضوع را پیگیر باشند.

محمد هادی رحمتی اظهار داشت: برای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات آن و جبران عقب‌ماندگی استان در ارائه‌ی خدمات آب و فاضلاب نیازمند توجه جدی به تکمیل طرح‌های ملی آبرسانی، بهره‌مندی از آب سطحی و سدهای استان، تقویت اعتبارات بخش فاضلاب برای حفظ محیط زیست و منابع آب در دسترس، استفاده از منابع آب غیرمتعارف شامل آب شیرین‌کن‌ها، و در نهایت قیمت‌گذاری اقتصادی آب و افزایش بهره‌وری آب در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت است.

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان با بیان این مطلب که شاهرگ توسعه در بخش های گوناگون آب است افزود ضرورت دارد تا با مدیریت مصرف بهینه آب در بخش مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی در مسیر توسعه گام برداشت

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1532
  • کد خبر : 22629