عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع صرفه جویی 70 تا 95 درصدی را خواهیم داشت

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان:

با اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع صرفه جویی 70 تا 95 درصدی را خواهیم داشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله) در سطح 5025 هکتار در سال 94 به میزان 20 متر مکعب (63 درصد) در مصرف آب صرفه جویی و بهره وری آب تا بیش از 6 برابر ارتقا یافت.

دکتر مختار مهاجر افزود: این رقم صرفه جویی تاثیرزیادی در حفظ و ذخیره سازی منابع آب های زیرزمینی داشته است به طوری که با تخصیص اعتبار مناسب در سال جاری و تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در سطح 12500 هکتار این روند ادامه یافته است.

وی تصریح کرد: با ادامه این روند می توان انتظار داشت که افزایش بیش از 6 برابری بهره وری مصرف آب حفظ شده و صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تا بیش از 65 میلیون متر مکعب تحقق یابد.

دکتر مهاجر درپایان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ کیفیت خاک و صرفه جویی در مصرف آب به عنوان منابع اکولوژی مهم، حتما بایستی مسأله تجهیز سیستم آبیاری نوین در تمام نقاط استان مورد توجه قرار گیرد که در این صورت درصد صرفه جویی آب بین 70 تا 95 درصد با اجرای سیستم های آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان را فراهم خواهد کرد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .