عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برداشت گلابی از باغات شهرستان گالیکش


برداشت گلابی از باغات شهرستان گالیکش

برداشت گلابی از باغات شهرستان گالیکش

 مهندس حبیب‌اله زارع مدیر جهاد کشاورزی گالیکش با اعلام خبر آغاز برداشت گلابی از باغات شهرستان گفت: در شهرستان گالیکش بالغ‌ بر 100هکتار گلابی کشت ‌شده که حدود 50 هکتار آن در مرحله باردهی اقتصادی بوده و بقیه به‌ صورت نهال و نوبرانه است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های کشت ‌شده در شهرستان از نوع اسپادانا، مشو ، درگزی، بیروتی و شاه‌میوه است گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 650 تن گلابی از این باغات برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است.

زارع تصریح کرد: غالب باغات شهرستان در روستاهای کرنگ کفتر، ینقاق، آبپران، یورت کاظم، کیارام، فارسیان و پادلدل کشت‌شده است.

وی اظهار کرد: گلابی پس از سیب مهم‌ترین میوه دانه‌دار جهان است که بیشتر در مناطق سردسیری و کوهستانی کشت می‌شود و مقاومت آن به سرما بالا و نیاز آبی آن نیز متوسط است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش افزود: با توجه به این شرایط مطلوب سبب شده کشت این‌گونه در مناطق سردسیری و کوهستانی شهرستان و به‌ویژه اراضی شیب‌دار مناسب باشد.

زارع با اشاره به خواص درمانی میوه گلابی تصریح کرد: همه بخش‌های میوه و درخت گلابی دارای خواص درمانی است. گلابی برای کاهش کلسترول، تقویت حافظه، درمان روماتیسم و یبوست مؤثر است و میوه‌ای ضدعفونی‌کننده و ضد مسمومیت است.

وی، سطح باغ‌های این شهرستان را یک هزار و 400 هکتار با 500 بهره‌بردار اعلام کرد و گفت: از این مقدار 35 هکتار آن زیتون ، 200 هکتار گردو و مابقی سایر گونه های می باشد.


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 1033
  • کد خبر : 23049