عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مقابله با بحران آب نیازمند بازنگری در الگوی مصرف است

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان:

مقابله با بحران آب نیازمند بازنگری در الگوی مصرف است

مقابله با بحران آب نیازمند بازنگری در الگوی مصرف است

 معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان در مصاحبه با صداوسیمای مرکز گلستان گفت: مقابله با بحران آب نیازمند بازنگری در الگوی مصرف است.

 به گزارش پایگاه خبری شرکت آبفای گلستان مهندس مهیار خسروی افزود میزان استاندارد مصرف آب شرب در کشورها 150 لیتر در شبانه روز میباشد اما مصرف بطور میانگین در کشور 190 لیتر در شبانه رز بوده ولی متاسفانه در استان گلستان 210 لیتر در شبانه روز میباشد.

وی با اشاره به مصارف غیر مجاز از سوی مشترکین آب خاطر نشان کرد گاهاً شاهد هستیم که برخی مشترکین تا 10 برابر استاندارد فوق آب مصرف می کنند و با توجه به شرایط منابع آب کشور در جهت کنترل مصارف غیر استاندارد بازنگری شود.

وی اظهار داشت با توجه به گزارش های سازمان هواشناسی دمای هوا نسبت به مینگین بلند مدت 1 تا 2 درجه افزایش داشته که این امر ما را برای تامین آب شرب آینده با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.

معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گلستان خاطرنشان کرد با توجه به اینکه 90 درصد مصارف در بخش کشاورزی انجام می شود که آن نیز متاسفانه از راندمان پایینی برخوردار است و باید یک بازنگری جدی در نحوه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان انجام شود و متولیان امر می بایست با جدیت موضوع را پیگیر باشند.

مهندس خسروی تصریح کرد افت شدید سطح آبهای زیر زمینی و همچنین از تحلیل رفتن منابع آب های سطحی،بطور خزنده در حال ایجاد زمینه برخی مشکلات از قبیل پدیده ریزگردها در سطح استان شده که مقابله با آنها قطعاً کار سختی خواهد بود و لذا باید برای حفظ منابع آبی و محیط زیست برنامه ریزی داشته باشیم.

به گفته وی استان گلستان علیرغم ظاهری نسبتاًسبزطی سال گذشته آبی، جزء 4 استان بحرانی کشور قرار داشته است و متاسفانه بارش های اخیر نتوانسته کمبود منابع آب استان را جبران کند.

وی با بیان این مطلب که شهروندان باید در کلیه بخش ها برنامه ریزی داشته باشند خاطر نشان کرد مشترکین بخش خانگی به راحتی می توانند با به حداقل رساندن مدت زمان مصارف و نیز حذف مصارف غیر ضرور مصرف آب را به خوبی مدیریت کنند .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 647
  • کد خبر : 23071