عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اداره کل راه آهن شمال شرق 2 میزبان جلسه شورای حمل و نقل استان


اداره کل راه آهن شمال شرق 2 میزبان جلسه شورای حمل و نقل استان

اداره کل راه آهن شمال شرق 2 میزبان جلسه شورای حمل و نقل استان

 به گزارش روابط عمومی اداره كل راه آهن شمال شرق 2، جلسه شورای حمل و نقل استان با حضورمدیران کل ادارت راه و شهرسازی، راه آهن شمال شرق 2 ،فرودگاههای استان، هواشناسی، معاون فنی بنادر، مدیریت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، نماینده مجری کل در استان گلستان  در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.

مدیر کل راه آهن شمال شرق2 در این جلسه  گفت  : زیرساخت­های مرتبط با حمل و نقل ریلی توسعه خواهد یافت.

محمد رضا قربانی به پروژه دو خطه کردن مسیر بندر گز تا ساری اشاره و افزود :در راستای طرح دوخطه کردن گرگان تا ساری، بعلت کیفیت پایین خطوط حوزه استان گلستان، پروژه دوخطه کردن بندرگز تا سبزدشت  شروع شده است و با بهره برداری از این خطوط افزایش ایمنی حرکت قطار ، رفع تقلیل سرعت و افزایش سرعت سیر قطار و افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر ریلی و کاهش مسدودی خط را خواهیم داشت .

وی در مورد احداث خطوط و توسعه ایستگاه اینچه برون نیز سخنانی بیان داشت و عنوان کرد : به منظور دست­ یابی به ظرفیت­های بالای حمل و نقل و ترانزیت بار مخصوصا ترانزیت فرآورده های نفتی خطوطی در ایستگاه اینچه برون راه اندازی شده که هم اکنون در حال بهره برداری می باشیم.

بهره برداری از این خطوط  ایجاد زیرساخت مناسب برای حمل و ترانزیت بار موتور پمپ مازوت توسط بخش خصوصی و موجب تسهیل عملیات مانور قطارهای باری خواهد شد .

این مقام مسئول در مورد گذر گاههای غیر مجاز ، مسدود شدن و پر بودن معابر آبرو در طول مسیرها ، پل های نیمه کاره نیز سخنانی بیان داشت.

ابراهیم مبارك قدم ، مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه  گفت: با پیگیری های بعمل آمده استانی و ملی پروژه های اقتصاد مقاومتی حوزه حمل و نقل استان از 10 کیلومتر به 53 کیلومتر افزایش پیدا کرد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های گلستان نیز به اقدامات و آمادگی‌های دستگاه اجرایی خود اشاره و افزود: توسعه حمل و نقل هوشمند ازز برنامه های جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور و استان می باشد که در سال جاری اجرا میشود .

مهدی میقانی ادامه داد : اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های استان با آماده‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافر و بار به استقبال مسافران خواهد رفت.

در این نشست هر یک از اعضا ء و مدیران به ارائه گزارش کار و اقدامات مجموعه خود پرداختند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمالشرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 1316
  • کد خبر : 23309