عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان


آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

در ایام فرخنده ی ولادت دختر آفتاب و نگین فروزنده ی شهر قم حضرت معصومه (س) ویژه برنامه هایی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ایام فرخنده ی ولادت دختر آفتاب و نگین فروزنده ی شهر قم حضرت معصومه (س) ویژه برنامه هایی فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان اجرا شد.

نمایشگاه و فروش هنرهای دستی "دختران سرزمین من"

هم زمان با ولادت حضرت معصومه ( س) و روز دختر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 گنبد کاووس اقدام به برگزاری نمایشگاه و فروش هنرهای دستی "دختران سرزمین من" نمود.

به گفته ی محمدی مربی مسئول مرکز، در این نمایشگاه دو روزه 25 غرفه توسط اعضا و مادران با هنرهای مختلف از جمله نمد دوزی، بافتنی، قلاب بافی، گیره و گل سر، دستبد با انواع مهره ها، جعبه های مقوایی در معرض دید بازدید کنند گان قرار گرفت.

هم چنین برپایی این نمایشگاه علاوه بر مرکز به مدت 3 ساعت در پارک شهید فهمیده برگزار شد و اعضا هنرهای دستی خود را به نمایش گذاشتند.

تاکنون بیش از 800 نفر از خانواده ها، دانش آموزان مدارس و مسئولین شهرستان از این نمایشگاه دیدن کردند.

هم چنین به همین مناسبت مرکز شماره 2 گنبد کاوس با هدف تقویت بازی های بومی و بالا بردن حس مسئولیت پذیری در اعضا برنامه ای تحت عنوان جشنواره خاله بازی برگزار نمود.

در این جشنواره، اعضای دختر عروسک ها و اسباب بازی های مورد علاقه خود را به مرکز آورده و به صورت گروهی در سرگرمی خاله بازی شرکت کردند.

اجرای سرود امام رضا(ع)، تک نوازی موسیقی از دیگر برنامه های این روز بود.

آیین مهرورزی دختران مرکز شماره یک گنبدکاووس

در ایام فرخنده ی ولادت حضرت معصومه (س) برنامه های فرهنگی و هنری ادبی در مرکز شماره یک گنبد اجرا شد.

جلالی مربی مسئول مرکز در این باره گفت: به شاد باش این روزها ی سراسر نور و با هدف مسئولیت پذیری، نقش پذیری و کار گروهی دختران در قالب بازی، جشنواره ی " خاله بازی تو هم بازی " در مرکز برگزار شد.

هم چنین معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س)، آشنایی با شهید اقدس احمدوند از شهدای انقلاب اسلامی و مجاهدت های بسیار این شهید بزرگوار، قصه گویی داستان" گردآفرید" از شاهنامه ی فردوسی به عنوان نماد یک دختر میهن دوست برای نوجوانان، از برنامه های اجرا شده در مرکز بود .

جشن معصومانه در مرکز فرهنگی هنری آزادشهر

مربیان مرکز آزادشهر به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) برنامه ای مفرح با عنوان جشن معصومانه با هدف تقويت حس مذهبي و آشناسازی کودکان و نوجوانان با ویژگی های ملکوتی آن حضرت برای 60 نفر از اعضا به همراه اولیای کانونی برگزار کردند.

در اين مراسم كه مجري گری آن را عضو نوجوان مرکز بر عهده داشت، برنامه هایی از قبیل خوانش شعر با موضع حجاب و عفاف، قرائت نامه هاي مادران به دختران، مسابقه زیباترین و خوشمزه ترین کیک و نمايش خلاق توسط اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

در پايان این برنامه به اعضای برتر كتاب خواني و رضوي در بخش مركز هدايايي به رسم یادبود اهدا شد.

کودکان بندرگزی با ویژگی های شخصیت والای حضرت معصومه (س) آشنا شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرگز به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) با برگزاری اردویی تفریح مذهبی نمایندگان اعضای مرکز را با ویژگی های ارزشمند حضرت معصومه (س) آشنا ساخت.

گفتنی است در این اردوی یک روزه که با حضور 18 نفر از اعضای دختر در پارک جنگلی النگدره گرگان برگزار شد بچه ها ضمن آشنایی با شخصیت والای حضرت معصومه (س)، مهارت های زندگی را با محوریت دوستی آموختند.

جشن فرشته های زمینی در مرکز فرهنگی هنری دلند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دلند هم زمان با میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) ویژه برنامه ای با عنوان فرشته های زمینی با حضور 200 نفر از دختران به همراه اولیای کانونی برگزار کرد.

در این برنامه که با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان دلند، موسسه فرهنگی هنری ترنم، پایگاه بسیج خواهران و اداره ارشاد شهرستان رامیان برگزار شد، حجت السلام والمسلمین کیایی امام جمعه ی شهرستان دلند ضمن تبریک این ایام فرخنده، بخشی از الگوهای رفتاری حضرت معصومه(س) را بای حاضرین بیان کرده و با اشاره به آسیب های اجتماعی فضاهای مجازی به بیان اهمیت نوع رفتار دختران در مقابله با این آسیب ها پرداخت.

مولودی خوانی، تقلید صدا، مسابقه و خوانش شعر و اهدای جوایزی به دخترانی که نام آن ها معصومه بود از برنامه های جنبی این روز بود.

حضور پرشور دختران گمیشانی در جشن ولادت حضرت معصومه (س)

در سالروز میلاد گوهر خاندان رحمت حضرت فاطمه معصومه (س) مرکز فرهنگی هنری گمیشان با همکاری کتاب خانه سیار آن شهرستان ویژه برنامه ای برگزارکرد.

برگزاری کارگاه های قصه گویی، نقاشی و کاردستی، شرح زندگی نامه حضرت معصومه (س) و معرفی کتاب "کاش تورا می دیدم" از برنامه های خاطره انگیز آن روز به شمار می آید.

شیرینی لبخند کودکان گرگانی در جشن لحظات شیرین

جشن ولادت حضرت معصومه (س) با عنوان لحظات شیرین در مرکز شماره یک گرگان برگزار گردید.

در این برنامه ضمن برگزاری جشنواره خاله بازی که یکی از موثرترین بازی ها در شکل گیری شخصیت کودکان دختر برای ایفای نقش مادری در زندگی آینده می باشد کودکان لحظات زیبایی را در کنار هم تجربه کردند.

برگزای کارگاه پرسش و پاسخ مهارت های شناخت زندگی برای دختران نوجوان توسط رحمانی روانشناس حوزه کودک، مسابقه خاطره نویسی و انتخاب برترین کیک ها و دسرها، اهدای جوایزی به دختران کتاب خوان و خوش اخلاق مرکز و هم چنین تقدیر از کوثر کیایی عضو برگزیده نقاشی در مسابقات بین الملی از برنامه های این روز بود.

جشن فرشته ها سلام در مرکز فرهنگی هنری مینودشت

به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر تعداد 100 نفر از اعضای دختر مرکز مینودشت به همراه مادران خود گرد هم آمدند و این روز را در قالب جشن فرشته ها سلام جشن گرفتند.

در این برنامه پس از مولودی خوانی یکی از اعضا در وصف حضرت معصومه(س)، دو گروه نمایش اعضای دختر با عنوان فرشته ای از آسمون و اعضای پسر ارشد با محتوای طنز به روی صحنه رفتند.

اجرای مسابقه و هم چنین برگزاری کارگاه آموزش بستن شال و روسری توسط مربیان مرکز از برنامه های متنوع آن روز بود.

هم چنین در پایان بچه ها با کیکی که به مناسبت ولادت بانوی گرانقدر اسلام حضرت معصومه (س) تهیه شده بود پذیرایی شدند.

 

آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

 

آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

 

آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

 

آیین مهرورزی دختران در مراکز کانون پرورش فکری گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .