عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بابهره برداری از تاسیسات آب شیرین کن 7500 مترمکعب آب به منابع آبی بندر ترکمن و گمیشان افزوده می شود


بابهره برداری از تاسیسات آب شیرین کن 7500 مترمکعب آب به منابع آبی بندر ترکمن و گمیشان افزوده می شود

بابهره برداری از تاسیسات آب شیرین کن 7500 مترمکعب آب به منابع آبی بندر ترکمن و گمیشان افزوده می شود

 مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن گمیشان و بندرترکمن شامل تامین مالی، طراحی، تهیه و خرید، اجرا، نصب و راه اندازی، بهره برداری، نگهداری و مالکیت (BOO) به مدت 15 سال می باشدو با بهره برداری از این طرح 7500مترمکعب آب در شبانه روز به منابع آبی گمیشان و بندرترکمن اضافه می کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان گلستان مهندس محمد هادی رحمتی از پیشرفت 90درصدی طرح آب شیرین کن شهرهای بندر ترکمن و گمیشان با استفاده از آب های غیرمتعارف شور و لب شور منطقه خبر داد و افزود: این طرح با 304 میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود: در صورت فراهم بودن شرایط این طرح سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با به نتیجه رسیدن این سرمایه گذاری عظیم و راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن، بخشی از مشکلات تامین آب شهرستان های ترکمن و گمیشان مرتفع خواهد شد.

وی تصریح کرد : طرح ایجاد تاسیسات آب شیرین کن بندرترکمن و گمیشان با استفاده از آب های لب شور به روش با BOO با مشارکت شرکت رعد آب جنوب در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان ادامه داد: تاسیسات کلی مجتمع شامل سه بخش تاسیسات آبگیری، پیش تصفیه و نمک زدایی و انتقال آب شرب می باشد.

به گفته وی تاکنون کار حفر 5 چاه در قالب این طرح به پایان رسیده و دو چاه نیز آماده حفر است.

مهندس رحمتی خاطرنشان کرد استان گلستان در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی با بحران کمبود آب و خشکسالی مواجه شده است که رفع این مشکل نیازمند مصرف بهینه در بخش کشاورزی و خانگی و نیز یافتن راهکارهایی برای تامین منابع آبی از جمله راه اندازی تاسیسات آب شیرین کن می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان با اشاره به این که در استان ظرفیت آبی موجود نصف میزان مورد نیاز هم نیست و پیش بینی و تدابیر لازم برای آینده ضرورت دارد، گفته بود که با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به استان در آینده نزدیک مناقصه تاسیسات آب شیرین کن شهرهای بندرگز و نوکنده نیز برگزار می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب وفاضلاب شهری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 727
  • کد خبر : 23656