عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولید 8هزار تن گوشت و۴۰۰ تن خاویار در فاز نخست مجمتع پرورشی ماهیان خاویاری گمیشان

مدیر کل شیلات گلستان خبر داد:

تولید 8هزار تن گوشت و۴۰۰ تن خاویار در فاز نخست مجمتع پرورشی ماهیان خاویاری گمیشان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: براساس پیش بینی انجام شده در فاز نخست مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان ۸ هزار تن گوشت و ۴۰۰ تن خاویار تولید خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیلات استان،مهندس سید جواد قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان،در جلسه هماهنگی ثبت ملی و جهانی شناسه خاویار دریای خزر گفت: با توجه به کاهش جمعیت ماهیان خاویاری در خزر، در افق 1404 به دنبال پرورش این ماهیان در مزارع منفرد و مجتمع های پرورشی هستیم.

وی افزود: مطالعات امکان سنجی ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در گمیشان در سطح 500 هکتار انجام شده و در حال حاضر نیز مطالعات اجرایی آن در دست اقدام است.

قدس علوی بیان کرد: فاز نخست این مجتمع در 220 هکتار اجرایی می شود که براساس برآوردها می تواند تا 8 هزار تن تولید گوشت ماهیان خاویاری و 400 تن خاویار از آن استحصال شود. همچنین در مزارع منفرد نیز استحصال 305 تن خاویار برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه برخاویار، میگوی گلستان نیز یک برند شناخته شده در بازارهای جهانی است، اظهار کرد: سایت پرورش میگوی گمیشان تنها مجتمع پاک پرورش میگو در کشور به شمار می رود که روند توسعه ای پرشتابی دارد.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به ششمین سال تولید انبوه میگو در سایت گمیشان گفت: امسال درسطح مفیدی حدود 400 هکتار پرورش میگو انجام می شود که انتظار داریم تولید استان نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد افزایش یافته و به یکهزار و 200 تن برسد که 80 درصد آن قابلیت صادراتی دارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 929
  • کد خبر : 23702