عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تزریق 7690 میلیارد ریال اعتبار به 637 طرح و پروژه راکد در کارگروه تسهیل گلستان

ربیعی معاون استاندار گلستان اعلام کرد؛

تزریق 7690 میلیارد ریال اعتبار به 637 طرح و پروژه راکد در کارگروه تسهیل گلستان

تزریق 7690 میلیارد ریال اعتبار به 637 طرح و پروژه راکد در کارگروه تسهیل گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: با برگزاری 10 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حدود هفت هزار و 690 میلیارد ریال اعتبار به 637 طرح و پروژه راکد در راستای اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری این خطه شمالی اختصاص یافت.

محمود ربیعی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: تصویب این میزان اعتبار بیشتر از حد نصاب مصوب کشوری است چراکه سهم استان از برش استانی کارگروه کشوری با مجموع 160 هزار میلیارد ریال تنها چهار هزار و 220 میلیارد ریال برای 317 طرح و پروژه شامل طرحهای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به بالا و نیز سرمایه در گردش برای رونق اقتصادی و تجهیز کارگاههای تولیدی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که استان گلستان موفق به جذب سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار بیشتر از حد نصاب مصوب کشوری به این طرح ها شده است، جزو سه استان برتر کشور قرار گرفتیم.

به گفته ربیعی با همکاری بانک های عامل گلستان تنها در هفته گذشته حدود 350 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشتیم اما باید بدانیم پول تنها حل کننده معضل بیکاری نیست و همه دستگاه های مربوطه باید در این خصوص تعامل و هم افزایی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه اشتغال دغدغه ‎همه مسوولان و بخش های مختلف کشور و از جمله اجزای مهم اقتصاد کلان محسوب می‎شود؛ گفت: برد و باخت یک دولت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می‎ شود، هر رییس‎ جمهوری که می‎ خواهد دولت تشکیل دهد وعده بالا بردن ضریب اشتغال و کاهش بیکاری را می‎ دهد از این جهت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همیشه در نگاه و تیررس همه ارکان دولت و ملت بوده و هست.

معاون استاندار گلستان افزود: آن چیزی که باید مورد توجه واقع شود بحث اولویت ‎بندی شرایط و نیازهای گلستان است و طرح آمایش سرزمین باید به عنوان زیرساخت تمام حرکات بویژه در حوزه مسائل اجتماعی استان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دولت در راستای اشتغال فقط ریل ‎گذاری را باید انجام دهد و انتظار می رود استانی که بیش از یک میلیون جمعیت فعال دارد، و از 13 اقلیم کشور هفت مورد آن را داراست، خروجی اشتغال آن بالا باشد.

ربیعی اظهار کرد: تحریم بین ‎المللی که ناجوانمردانه علیه کشورمان وضع شد ریشه‎ های اقتصاد ما را خشکاند و آثار آن تا سالیان سال باقی خواهد ماند.

وی با بیان این که آمار بیکاری گلستان از 13.7 در سال 1392 به 11.8 درصد در زمان حاضر رسیده است، اظهار کرد: با تلاش همه دستگاه ‎ها بنا داریم تا در پایان امسال و یا ابتدای دوره ریاست جمهوری بعدی این عدد را به 11 درصد کاهش دهیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 587
  • کد خبر : 23826