عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » وجود 650 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان خبر داد:

وجود 650 واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی

 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: اکنون 650 واحد تولیدی بهره بردار با ظرفیت اسمی ایجاد اشتغال برای حدود 12 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان، سید رضا مسلمی عقیلی در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: تعداد 177 واحد تولیدی بهره بردار در شهرک ها و نواحی استان راکد است.

 وی کمبود نقدینگی، نبود بازار، ناکارآمدی در مدیریت واحد، اختلاف نظر میان شریکان، دسترسی نداشتن به مواد اولیه مرغوب برای تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت در بازار، فقدان نوآوری در تولید محصولات، نداشتن تخصص برای فعال نگه داشتن واحدها و بازاریابی را از عمده موانع رونق فعالیت واحدهای بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برشمرد.

 مسلمی عقیلی به اقدام های دولت در رفع موانع تولید واحدها نیز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته برای تسهیل در رفع موانع تولید در واحدهای استان، کارگروه تخصصی در این زمینه با حمایت مسوولان ارشد استانی تشکیل و فعال شده است که این اقدام تاکنون توانسته زیرساخت های خوبی را با حمایت بانکی از واحدهای تعطیل شده یا نیمه فعال فراهم کند.

 وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان نیز از این فرصت برای رونق دوباره واحدهای تعطیل شده یا نیمه فعال در جذب حمایت مسوولان ارشد استانی استفاده کرده است.

 به گفته وی، واگذاری 25 واحد تولیدی بهره بردار تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی به متقاضیان جدید و احیای دوباره حدود 20 واحد تعطیل شده در شهرک ها به صورت اجاره ای از جمله طرح هایی بوده که برای رونق تولید در استان اجرایی شده است.

 وی افزود: از ابتدای امسال هم حدود هشت واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک ها و نواحی استان با سرمایه 200 میلیارد ریال بخش خصوصی و بانکی و اشتغالزایی 400تا 450 نفر دوباره احیا شده است.

به گفته مسلمی عقیلی 37درصد واحدهای تولیدی احیا شده در حوزه صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی و مواد غذایی می باشد.

 وی گفت: این واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از جمله علی آباد، آق قلا و بندرگز فعالیت دارند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .