عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بخش خصوصی باید کارآفرین باشد


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بخش خصوصی باید کارآفرین باشد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بخش خصوصی باید کارآفرین باشد

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ایجاد اشتغال وام نمی‌دهیم زیرا اعتقادداریم بخش خصوصی باید کارآفرین باشد.

عیسی منصوری عصر در حاشیه سومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتقادداریم اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست.

وی با تأکید بر اینکه دنبال ارائه تسهیلات و انتظار برای ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی نیستیم، افزود: یک فرآیند جدیدی از اشتغال را در وزارت کار ایجاد کردیم که بخشی از آن توسعه اشتغال منطقه‎ای یا تکاپو است که در شورای عالی اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح تکاپو تسهیلات به کارآفرینانی پرداخت می‌شود که پیش‌ازاین شغل ایجاد کرده و هم‌اکنون به دنبال توسعه طرح‌های کارآفرینی و افزایش تعداد شاغلین خود هستند.

وی بابیان اینکه در این طرح به نتیجه خوبی رسیدیم و به دنبال این هستیم در برنامه ششم دنبال شود، اضافه کرد: یکی از خروجی‎های این رویکرد جدید توجه به دوران پسا رکود است که به دنبال استفاده از ظرفیت‎های موجود هستیم تا موجب ایجاد اشتغال در کشور شود.

منصوری با تشبیه اقتصاد به کیک، بزرگ شدن کیک اقتصاد را به معنای تولید اشتغال ندانست و تصریح کرد: راهکار ما این است که اشتغال را با توجه به اولویت‎های منطقه ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت‎بندی دو رشته گردشگری، ای تی که دارای سرعت اشتغال بالایی هستند در کشور موردتوجه قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: ما به‌عنوان وزارت کار مسئول ایجاد کار به‌جای دستگاه‎های دیگر نیستم بلکه وزارت کار مسئول اشتغال است و نقش آن در هدایت و هماهنگی در تولید اشتغال در نظر گرفته‌شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای اقدام درست و برنامه مشترک نیاز به یک برنامه اقدام و عمل مشترک داریم و این مهم در سیاست‎های ملی نیز دیده‌شده است.

منصوری بابیان اینکه در این راستا کارگذار توسعه اشتغال به استان‎ها معرفی کردیم، اظهار کرد: به ازای هر استان یک کارگذار توسعه اشتغال معرفی می‎کنیم تا وجه منفعل بین دستگاه‌ها را در ایجاد اشتغال جبران کند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 751
  • کد خبر : 24082