عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانک ها 1700 واحد تولیدی و طرح صنعتی را به تملک و جانشینی خود درآوردند

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بانک ها 1700 واحد تولیدی و طرح صنعتی را به تملک و جانشینی خود درآوردند

 بانک ها 1700 واحد تولیدی و طرح صنعتی را به تملک و جانشینی خود درآوردند

مشاور معاون وزیر و عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تاکنون بانک ها 1700 واحد تولیدی و طرح صنعتی در کشور را به تملک و جانشینی خود درآوردند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گلستان، کمال الدین پیرموذن در نشست کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی جانشین شده توسط بانک های استان گلستان اظهار داشت: گزارش ها حاکی از آن است که بانک ها قصد داشتند همین میزان واحد تولیدی و طرح صنعتی را نیز تملک و به جانشینی خود درآورند.

 وی با تاکید بر اینکه بانک‌ها نباید هیچ طرح تولیدی را تملک و یا مصادره کنند،افزود: براساس دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی واحدهای تولیدی که بانک‌ها تملک کردند باید توسط خود آنها احیا شوند،

 مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با توجه به دستور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همه بانک ها مسوول هستند واحدهایی را که در تملک خود درآوردند به چرخه تولید بازگردانند.

 وی ادامه داد: تاکنون 200 پرونده در کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی جانشین شده توسط بانک های کشور مورد بررسی قرار گرفت که با همکاری و مساعدت بانک ها 170واحد تولیدی فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.

 پیرموذن یادآور شد: باتوجه به محدودیت منابع بانکی، واحدهایی در این کارگروه مورد بررسی قرار می گیرند که دارای ویژگی هایی مانند ایجاد اشتغال بالا، توان صادراتی باشند.

 عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: همچنین طرح های بیش تر از 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در کارگروه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی جانشین شده توسط بانک ها مورد بررسی قرار می گیرند که بیشترین آسیب پذیری تولید ملی در این بخش از صنایع مشاهده می شود.

 وی افزود: صنایع کوچک و متوسط، ایجاد کننده اشتغال، ارزش افزوده و دارای توان صادراتی نقش برجسته در خروج از رکود و توسعه اقتصادی کشور دارند که نظام بانکی کشور بایستی به یاری آن بشتابند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان نیز گفت: این کارگروه می تواند در جهت رفع موانع واحدهای تملک شده در استان کمک شایانی کند.

 محمود ربیعی افزود: یکی از بخش هایی که می تواند اقتصاد کشور را فعال کند و باعث توقف رکود شود راه اندازی مجدد واحدهایی است که به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج شده اند.

 به گفته وی این کارگروه تلاش می کند تا در صورتی که امکان بازگشت اینگونه واحدها به چرخه تولید وجود شرایط را برای انجام این امر فراهم کند تا هم موجب رونق تولید شده و هم بانک های عامل از زیر بار مسئولیت نگهداری واحدهای تملک شده خارج شوند.

 وی تاکید کرد: واقعا تاسف بار است گرد و غبار بر واحدای صنعتی خوابیده باشد و مشاهده چنین وضعیتی، موجب آزردگی خاطر مدیران و آحاد جامعه می شود و برای کمک به این واحدها، مجموعه استانداری گلستان نیز تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز با اشاره به نامگذاری سال 95 به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"و توصیه های مقام معظم رهبری در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط ، برنامه شرکت در اینخصوص را تشریح کرد.

 حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز به عنوان بخشی از خانواده بزرگ وزارت صنعت، معدن و تجارت وظایفی را بر عهده گرفته است که شامل پیشگیری از راکد شدن واحدهای تولیدی ، کمک به افزایش ظرفیت واحدهای غیرفعال و همچنین بازفعالی واحدهای کمتر فعال با ارایه تسهیلات رونق تولید می باشد.

 وی افزود: در گام بعدی حل مشکلات حقوقی واحدهایی که به تملک بانک ها درآمده اند و بازگرداندن مجدد آنها به چرخه تولید از دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های تابعه آن در استان ها است.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .