عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حضور فنی و حرفه ای گلستان در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ایران


حضور فنی و حرفه ای گلستان در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ایران

حضور فنی و حرفه ای گلستان در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ایران

 اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است در غرفه های متعلق به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حضور دارد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ، محمود حجتی دبیرعلمی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی گفت: این نمایشگاه که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری مجموعه نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار شده با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی افتتاح شده است.

 محمود حجتی با بیان اینکه شاهد تحول جدی در برگزاری این جشنواره هستیم، گفت: گیاهان دارویی می تواند در بهبود توسعه زندگی انسان ها وبشریت دارای اهمیت باشد. برگزاری این نمایشگاه به نوعی شکر گزاری از آنچه که خداوند به ما داده، است.

 وی در ادامه اظهار کرد: در این نمایشگاه ۴۸۷ شرکت تولیدی صنعتی، بخش خصوصی و ۱۴۷ مرکز علمی شامل دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و دستگاه های دولتی حضور دارند. حجتی در خصوص فرصت های کسب و کار در این نمایشگاه گفت: معرفی فرصت های نوین کار آفرینی و اشتغال زایی در بخش تولید و فرآوری صنایع کوچک متوسط و پیشرفته در زمینه گیاهان دارویی و ارتقاء قابلیت های علمی با ارزش افزوده بالا از اهداف این نمایشگاه است.

 وهاب جرجانی مدیر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد حکیم جرجانی گرگان و مسئول طب سنتی و سلامت این غرفه در نمایشگاه گفت : خوشبختانه استقبال خوبی از غرفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شده و بازدید کنندگان محترم با مراجعه به غرفه سازمان ضمن آشنایی با استانداردهای مهارتی در خصوص طب سنتی و گیاهان دارویی آشنا می شوند.

 جرجانی گفت : به علاقه مندان خدمات مشاوره ای مزاج شناسی طب سنتی به صورت رایگان ارائه می گردد. ضمنا در این غرفه گیاهان دارویی متنوعی ازشهرستانهای استان گلستان به نمایش گذاشته است. روغن گیری از دانه های روغنی دارویی و غذایی و همچنین عصاره گیری گیاهان دارویی از دیگر خدمات ارائه شده در این غرفه می باشد.

 جرجانی ضمن دعوت از علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه گفت :این نمایشگاه و جشنواره فرصت مناسبی را برای علاقه مندان درمان های طبیعی و مصرف کننده های فرآورده های منابع طبیعی ایجاد می کند تا با پتانسیل های استان ها گلستان در بحث کشت و توسعه گیاهان دارویی آشنا شوند.

 شایان ذکر است ، غرفه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به شماره های 527، 635 و 636 در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ در تهران، مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار است همه روزه منتظر حضور علاقه مندان به این حوزه است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .