عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هدایت کشاورزان جهت پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی در شیلات ترکمن


هدایت کشاورزان جهت پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی در شیلات ترکمن

جلسه آموزشی ـ توجیهی پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی، جهت آموزش کشاورزان دارای چاه با مجوز امور آب، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ترکمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، سید رضا علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ترکمن در این جلسه با اعلام حمایت خود از طرحهای شیلاتی، خصوصا پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی گفت: طرحهای فوق می تواند در تولید و اشتغال جوانان منطقه نقش بسیار مهمی ایفا نماید و جهاد کشاورزی شهرستان ترکمن حمایت کامل خود را از این طرح اعلام می نماید.

همچنین تاج محمد خوجه رئیس اداره شیلات شهرستان ترکمن ضمن تشویق کشاورزان به پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی خود تصریح کرد: کشاورزان می توانند با استفاده بهینه از آب چاههای کشاورزی ، هم زمان با آبیاری زمین های خود در کنار آن به پرورش ماهی نیز مشغول شوند و علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال به سود بالایی نیز برسند. لذا انتظار می رود کشاورزان عزیز نسبت به احداث استخر و بهره برداری بهینه از آب استخرهای دو منظوره کشاورزی اقدام نمایند.

گفتنی است در این جلسه یکی از کارشناسان ارشد پرورش ماهیان گرمابی شیلات بندرترکمن ضمن ارائه راهکارهای توجیه اقتصادی طرحهای شیلاتی به خصوص پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای کشاورزی اظهار کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سایر گونه های آبزیان با توجه به شرایط محیطی (دمای آب)تفاوت داشته و دوره پرورش در سه بخش رها سازی بچه ماهیان، تغذیه ماهی و نهایتا برداشت و عرضه ماهی به بازار مصرف خلاصه می شود. همچنین شیلات آمادگی خود را جهت ارائه خدمات کارشناسی برای کشاورزان اعلام می نماید.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس اداره شیلات و جمعی از کارشناسان و کشاورزان شهرستان ترکمن برگزار شد، کشاورزان با فرآیند کار آبزی پروری آشنا شدند و بحث های تخصصی در این زمینه توسط کارشناسان ارائه شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 959
  • کد خبر : 24905