عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 16 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‎های گلستان انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

16 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‎های گلستان انجام شد

16 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‎های گلستان انجام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از صادرات 16 میلیون دلاری از طریق تعاونی‎های این استان خبر داد.

سعید مازندرانی در نشست اتحادیه‎ها و شرکت‎های تعاونی که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: 16 میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‎های استان گلستان انجام شد که یکی از زمینه‎های حضور بخش تعاون در تقویت اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تعاونگران یکی از بخش‎های اصلی اقتصاد کشور محسوب می‎شوند، تصریح کرد: در اصل 42 و 43 قانون در خصوص حمایت و تشکیل تعاونی تصریح شده است 25 درصد از تولید ناخالص داخلی باید توسط تعاونی انجام شود که این مهم نشان از اهمیت و نقش تعاونی در اقتصاد دارد.

گلستان جزو پنج استان اول در ثبت تعاونی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: تعاونی‎ها مظهر مشارکت مردمی در اقتصاد هستند و به عنوان یکی از اهرم‎های عدالت‎محور اقتصاد کشور و ابزار اصلی اقتصاد مقاومتی محسوب می‎شوند.

مازندرانی با بیان اینکه پنج اصل اساسی در اقتصاد مقاومتی وجود دارد، گفت: درون‎زا، مردمی بودن، عدالت‎محور، دانش‎بنیان و برون‎نگری که این پنج اصل در تعاونی‎ها تجلی پیدا می‎کند.

وی از فعالیت 10 هزار و 964 تعاونی در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: در این تعاونی‎ها 65 هزار و 700 نفر مشغول به کار هستند استان گلستان جزو پنج استان اول در ثبت تعاونی است، 42 درصد تعاونی‎های استان گلستان در بخش کشاورزی مشغول هستند.

سهم تعاونی در تولید ناخالص داخلی 6 الی 7 درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه در ثبت تعاونی‎های بانوان رتبه نخست کشور را داریم، ابراز کرد: یک‎هزار و 345 تعاونی ثبت شده در استان وجود دارد که این رقم در کشور 21 هزار و 700 است.

مازندرانی با اشاره به عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاونی‎ها در بخش تولید ناخالص ملی بیان کرد: متأسفانه علیرغم تلاش‎هایی که برای حمایت و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تعاونی در بخش اقتصادی شده است اما تعاونی‎ها نتوانستند از 25 درصد سهمی که برای آنها در تولید ناخالص داخلی در نظر گرفته شد به خوبی ظهور و بروز داشته باشند.

وی سهم تعاونی را در تولید ناخالص داخلی بین شش الی هفت درصد اعلام کرد و مهمترین مشکلات این بخش را در موانع قانونی، مدیریتی و مالی دانست و گفت: وجود این مشکلات سبب شده تا جلوی پیشرفت تعاونی‎ها در اقتصاد گرفته شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان: 139 میلیارد تومان مطالبات غیرجاری داریم

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان گلستان گفت: 139 میلیارد تومان مطالبات غیرجاری داریم.

محمدرضا شریفی در نشست اتحادیه‎ها و شرکت‎های تعاونی در خصوص بخشودگی جریمه تاخیر بدهی گفت: کسانی که جریمه تاخیر بدهی از یک شهریور الی یکم مهرماه تسویه و به‎روز کنند مشمول بخشودگی جریمه 6 الی هفت درصدی می‎شوند.

وی مطالبات غیرجاری این بانک را 13 درصد اعلام کرد و از تعاونگران خواست تا در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند و افزود: هر ریال مطالبات غیرجاری که به بدنه بانک برمی‎گردد تا 10 برابر قدرت تسهیلات را افزایش می‎دهد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون گلستان با بیان اینکه بانک توسعه تعاون استان گلستان 139 میلیارد تومان مطالبات غیرجاری دارد، گفت: اگر این مطالبات بازگشت داده شود تا یک‎هزار و 500 میلیون تومان قدرت تسهیلات افزایش می‎یابد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 649
  • کد خبر : 25032