عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد


برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

 کارگاه آموزشی توانمندسازی تشکل های مردم نهاد با عنوان آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد با حضور استان های گروه گلستان به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد صبح امروز با حضور مهندس سبزمیدانی جانشین مدیرکل امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، مهندس چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان، دکتر نصرتی رییس اداره تاسیس و نظارت سازمان های مردم نهاد در وزارت کشور به عنوان استاد آموزشی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد استان های گروه گلستان شامل گیلان، مازندران، تهران، قزوین، تهران ، البرز و گلستان به میزبانی این اداره کل در هتل شهاب گرگان برگزار شد.

 ابراهیم کریمی در این مراسم ضمن گرامیداشت و خیرمقدم به حاضرین تشریح کرد: این دوره آموزشی به مدت دو روز با مباحث آشنایی با قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد و نقش بانوان در توسعه گردشگری در راستای نیازهای به روز رسانی دانش و اطلاعات با توجه به تغییرات و تحولات در عرصه جهان و کشور با هدف توان افزایی ، افزایش سطح آگاهی و تعاملات هرچه بیشتر تشکل ها برگزار می گردد.

 وی افزود: تشکل های مردم نهاد خوشبختانه در استان گلستان بستر بسیار مناسبی دارد و با توجه به زمینه فراهم شده تشکل ها در همه حوزه های مرتبط مشغول به فعالیت می باشند.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در پایان ابراز امیدواری کرد: این دوره آموزشی بتواند کمبودهای احتمالی موجود در حوزه آموزش برای تشکل ها را برطرف کرده و باعث پیشرفت روزافزون در آن ها شود.

 همچنین در این مراسم مهندس سبزمیدانی جانشین مدیرکل امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در میراث فرهنگی استان گلستان گفت: وظیفه دفتر امور مجامع و تشکل های سازمان میراث فرهنگی در حوزه معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان ، ارتباط مستقیم با تشکل های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی در سه حوزه تخصصی سازمان می باشد.

 وی افزود: در این راستا به منظور حمایت از فعالیت های سمن ها ما امسال را به عنوان سال توانمندسازی در حوزه تشکل ها معرفی کرده ایم.

 در ادامه این مراسم مهندس چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نقش تشکل های مردم نهاد را در توسعه نقشی کلیدی خواند و افزود: امید است با فعالیت های این چنینی در آینده ای نه چندان دور بتوانیم با استفاده از صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه نقش موثری را در آبادانی کشور داشته باشیم.

 در ادامه این مراسم با آغاز کارگاه آموزشی دکتر نصرتی استاد ویژه دانشگاهی و رییس اداره تاسیس و نظارت سازمان های مردم نهاد در وزارت کشور با توجه به عنوان کارگاه آموزشی به توضیحات در خصوص مباحث روز آموزشی در این حوزه از جمله تعریف حوزه فعالیت های سازمان های مردم نهاد، قوانین سازمان ها، تاسیس سازمان های غیردولتی و نحوه تعامل با دستگاه های صادرکننده پروانه ، آیین نامه ها، قوانین حمایتی و .. پرداخت.

 شایان ذکر است سری دوم این دوره آموزشی فردا مورخ 1395/06/25 با موضوع نقش بانوان در توسعه گردشگری برگزار خواهد شد از ساعت 8/30الی یک برگزار خواهد شد.

 برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

 

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد

 

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .