عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ساماندهی امامزاده روشن آباد


جلسه ساماندهی امامزاده روشن آباد

جلسه ساماندهی امامزاده روشن آباد

 برگزاری جلسه ساماندهی امامزاده روشن آباد با حضور دکترتربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ساماندهی امام زاده روشن آباد با حضور دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آقلا در مجلس شورای اسلامی، بهرامی مدیر کل اوقاف استان گلستان، برهانی معاون میراث فرهنگی، مدیران میراث فرهنگی و مدیر اوقاف شهرستان کردکوی و جمعی از کارشناسان دو دستگاه در محل اداره کل اوقاف استان برگزار گردید .

 در این جلسه پس از گفتگویی مشورتی مقرر گردید که طرح جامع توسعه امام زاده روشن اباد شهرستان کردکوی توسط اداره کل اوقاف استان گلستان و با در نظر داشتن نقطه نظرات کارشناسان میراث فرهنگی تهیه و بر اساس ان توسعه این امام زاده صورت پذیرد.

 گفتنی است امامزاده روشن‌آباد در کنار جاده قدیم گرگان- کردکوی واقع شده است. این مقبره متعلق به امامزاده عبدالله است که نسب آن به امام هفتم می‌رسد. بنای امامزاده یادگار معماری قرن 9 هجری قمری و در میان باغی واقع شده است. مردم روستای اطراف از آن به‌عنوان قبرستان عمومی استفاده می‌کنند. بنای امامزاده به‌صورت برجی بلند و چندوجهی شامل رواق و حَرَم چهارگوش و گنبد ساقه‌دار مدوّر است که پایین‌تر از گنبد مدوّر بام سفال‌پوش امامزاده است. در داخل صحن صندوق چوبی نفیسی به ارتفاع یک متر و طول 3 متر و عرض 1/5 متر دیده می‌شود که در ضلع‌های کناری آن منبت‌کاری زیبایی به‌کار برده شده است و روی این صندوق 7 سوراخ وجود دارد که مردم نذورات خود را داخل آن می‌اندازند. در این بنا مقبره دو تن به نام‌های ابراهیم و محمد که برادران امام هشتم بودند نیز وجود دارد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .