عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه سه جانبه مابین فنی و حرفه ای، تعاون و انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی


تفاهم نامه سه جانبه مابین فنی و حرفه ای، تعاون و انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی

تفاهم نامه سه جانبه مابین فنی و حرفه ای، تعاون و انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی

 در راستای موضوعات مربوط به عدالت بنیانی و توسعه ی اقتصاد مردمی و نیز فراهم نمودن زمینه های بهره مندی استادکاران و کارگران صنعت ساختمان از آموزش مهارتهای حرفه ای و بیمه اجتماعی مرتبط ، تفاهم نامه همکاری سه جانبه مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان گلستان منعقد شد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ابوالفضل تیر انداز مدیر کل ضمن اعلام این خبر در خصوص اهداف این تفاهم نامه گفت : در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مباحث عدالت بنیانی و توسعه ی اقتصاد مردمی و نیز توانمند سازی و ارتقا مهارت ها و شایستگی های نیروی انسانی شاغل در حوزه ی صنعت ساختمان این تفاهم نامه سه جانبه منعقد شد .

 تیرانداز در خصوص اهداف این تفاهمنامه تصریح کرد: نظام مند بودن استفاده از استادکاران و کارگران آموزش دیده در صنعت ساختمان ، بررسی و ارتقای سطح مهارت استادکاران و کارگران صنعت ساختمان و نیز برقراری مزایای تامین اجتماعی برای افراد و بیمه شدگان دارای پروانه مهارت که در امور مرتبط با صنعت ساختمان فعالیت میکنند از اهداف این تفاهمنامه می باشد .

 تیرانداز افزود گسترش فرهنگ مهارت آموزی در بین بهره برداران و گروه های هدف و همچنین توسعه کمی و کیفی آموزشهای مهارتی در حوزه صنعت ساختمان از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری میباشد .

 تیر انداز در خصوص مدت اجرای تفاهمنامه افزود مدت اجرای این تفاهمنامه یک سال شمسی خواهد بود، که با توافق طرفین قابل تمدید است .

 در ادامه آقای مازندرانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ضمن تبریک عید سعید غدیر در خصوص انعقاد این تفاهمنامه بیان کرد : با توجه به محرومیت صنف محترم کارگران به ویژه در صنعت ساختمان می بایست نهادهای ذی ربط از تمامی ظرفیت های خود به جهت استفاده از سهمیه های بیمه ای برای این قشر عزیز و زحمتکش استفاده نمایند .

 مازندرانی افزود : 60 درصد تلفات انسانی و کارگری در صنعت به ویژه در بخش ساختمان مربوط به عدم رعایت ایمنی کارگران بوده و خواستار برگزاری مباحث ایمنی کار درکنار آموزش های مهارتی شد .

 وی در خاتمه گفت : به جهت بهره مندی واقعی کارگران و استادکاران صنعت ساختمان از مزایای بیمه ، میبایست در این خصوص پایش صورت پذیرد تا افراد غیر مرتبط فرصت سو استفاده پیدا ننمایند .

 در ادامه محمدی نماینده ی انجمن های صنفی کارگران و استادکاران ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه گفت : آموزش های مهارتی نقش مهمی در ارتقا سطح کیفی کارگران و استادکاران داشته است . و این انجمن آمادگی خود را برای اجرای این تفاهمنامه در اسرع وقت اعلام مینماید .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .