عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرعامل گاز گلستان بر کنترل سیستم لوله کشی داخلی منازل و مجاری دودکش ها تاکید کرد

در آستانه فصل سرما،

مدیرعامل گاز گلستان بر کنترل سیستم لوله کشی داخلی منازل و مجاری دودکش ها تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی گاز گلستان ، مهندس صفرعلی جمال لیوانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت گفت :با توجه به فرا رسیدن فصل پائیز و سرد شدن تدریجی هوا تعدادی از مشترکین عزیز بویژه در مناطق کوهستانی در حال نصب و راه اندازی وسایل گاز سوز می باشند که لازم است به نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشند .

 وی خاطر نشان کرد:یکی از نکاتی که بسیار مهم می باشد کنترل سیستم لوله کشی داخلی منازل باید هر چند وقت یکبار می باشد تا در صورت زنگ زدگی یا خوردگی فوراً زنگ زدائی و محل مورد نظر بازسازی و رنگ آمیزی شود.

 ایشان درخصوص اهمیت نصب صحیح وسایل گازسوز نیز تصریح کرد:ازنکات مهم دیگر اینست که مصرف کنندگان گاز طبیعی قبل از نصب وسایل گاز سوز آنرا از طریق سرویس کاران مجاز کنترل نموده و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمایند.

 مهدس جمال لیوانی همچنین در خصوص دودکش وسایل گاز سوز گفت: کنترل دودکشها از اهمیت خاصی برخوردار می باشد زیرا یکی از عواملی که بیشترین حجم خطرات را در طول سال بوجود آورده و منجر به مرگ خاموش می شود مسدود بودن مسیر دودکش ها و محکم نبودن آنها است

 وی افزود:بی توجهی به این موضوع باعث ورود گاز سمی ناشی از احتراق حاصله از وسایل گاز سوز به داخل اطاق ها می گردد بنابراین همواره باید از باز بودن مجاری دودکش ها و محکم بودن آنها اطمینان حاصل شود

 جمال لیوانی اظهار داشت:استفاده از شیلنگهای مرغوب همراه با بست فلزی مناسب برای نصب وسایل گاز سوز،عدم استفاده از شومینه که علاوه بر افزایش مصرف منجربه آلودگی محیط شده و سردرد و سرگیجه را بهمراه دارد از موارد دیگری است که توصیه می شود.

 وی درادامه افزود :چنانچه مشترکین عزیز قصد خرید لوازم گاز سوز را دارند دقت نمایند حتماً وسایل استاندارد که دارای برچسب انرژی می باشد را خریداری نمایند .

 مدیر عامل شرکت گاز استان گلستان در پایان اظهار داشت:ازنگرانی های عمده شرکت علیرغم اطلاع رسانی مستمر عدم رعایت نکات ایمنی در زمان استفاده از وسایل گازسوز توسط مشترکین می باشد که متاسفانه هر ساله منجر به فوت تعدادی از هموطنان عزیز می گردد ،لذا مصرف کنندگان محترم باید توجه ویژه ای به رعایت نکات ایمنی و آموزش آن به سایر افراد خانواده را داشته باشند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .