عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است


امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است

مهندس علی رضا مهاجر مشاوروزیر جهادکشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور در مراسم کشت هزار هکتاری کلزا در رامیان استان گلستان: امسال در سطح ۲۰۰ هزار هکتار برای کشت کلزا در کشور برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزارتن دانه کلزا تولید شود.

وی از گلستان از استانهای برتر کشت و تولید کلزا و دانه های روغنی نام برد و گفت:۱/۴(یک چهارم) کلزای کشورامسال در استان گلستان کشت می شود.

مهندس مهاجر از توزیع هزار و ۵۰۰ تن بذر داخلی وخارجی کلزا در سطح کشور خبر داد.

مجری طرح دانه‌های روغنی کشور از استقبال کشاورزان کشور برای کشت کلزا گفت و تاکید کرد: با توجه به خرید و پرداخت بموقع وجه کلزا سال زراعی گذشته و همچنین بسته های حمایتی دولت برای سال زراعی جاری کشت کلزا استقبال خوبی از سوی کشاورزان صورت گرفته است.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان دراین مراسم که در مزرعه نمونه الزهرا آقای حسینی مقدم از کشاورزان پیشرو شهرستان رامیان استان گلستان برگزار شده بود، گفت: برنامه ریزی برای کشت کلزا در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری صورت گرفته است

دکتر مهاجر افزود: از زمان آغاز قرارداد کشت کلزا تاکنون ۱۵ هزار هکتار با کشاورزان کلزا کار قرارداد منعقد شد و همچنین ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد برای سال زراعی جاری ۹۰ هزار تن دانه کلزا در استان گلستان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به کشاورزان کلزا کار نوید داد که دولت بویژه سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تمام حمایت‌های لازم برای کشت و تولید بیشتر کلزا از کشاورزان را انجام خواهد داد.

ایشان این حمایت‌ها را شامل: تامین بذر مرغوب، پرداخت یارانه،مکانیزاسیون،بیمه و پرداخت وامهای مناسب برشمرد.

دکتر مهاجرکشت کلزا را بهترین تناوب با محصولات دیگر عنوان کرد.

در ادامه مهندس مهاجرمشاوروزير جهادکشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی کشور به اتفاق مديران ستادی سازمان و مدیر جهادکشاورزی علی آبادكتول از مزرعه سویا و آبیاری تیپ علیقلی ایمانی واقع در شهر مزرعه بازديد کردند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .