عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سهمیه آرد دولتی واحد های متخلف از قوانین باید برابر مقررات قطع شود

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان در کارگروه آرد و نان و گندم مرکز استان تاکید کرد:

سهمیه آرد دولتی واحد های متخلف از قوانین باید برابر مقررات قطع شود

هفتمین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان گرگان با حضور اعضای محترم این کارگروه  و با محوریت بحث ساماندهی واحدهای خبازی و تامین و توزیع نان با سهمیه دولتی در محل فرمانداری  شهرستان گرگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان گلستان ،علی اصغر اصغری مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان گفت، با توجه به اهمیت فعالیت واحدهای خبازی به عنوان امانتدار کالاهای دولتی و تولید کننده قوت غالب افراد در جامعه یکی از دغدقه های اصلی حوزه اصناف و مسئولین  ذیربط شناسایی، مدیریت  و ساماندهی واحدهای خبازی  بدون پروانه می باشد.

وی در ادامه بیان نمود، کلیه واحدهای خبازی که  فاقد پروانه  بهره برداری بوده و یا بدلیل  نواقص پرونده و یا فوت صاحبان بلاتکلیف میباشند می باید در کمترین زمان نسبت به دریافت پروانه و یا رفع نقایص پرونده و یا انحصار وراثت و ثبت پروانه به نام یکی از وراث واجد شرایط برابر قوانین نظام صنفی  اقدام نمایند.

وی همچنین افزود،  بر اساس بررسی های صورت گرفته و اطلاعات اتحادیه نانوایان مرکز استان  تعداد 30 واحد خبازی بدون پروانه در شهرستان گرگان مشغول به فعالیت و پخت نان میباشند که بر اساس تصمیمات کمیسیون و همکاری عوامل اتحادیه مربوطه، فرمانداری و سازمان صنعت،معدن و تجارت تا یکماه آینده بایست برابر قوانین موضوعه ساماندهی شوند .

اصغری در ادامه تاکید نمود،کلیه واحدهای خبازی موظف میباشند بعد از اعلام زمان مشخص توسط کارگروه  آرد و نان مطابق ماده 18 قانون نظام صنفی نسبت به دریافت پروانه و یا رفع نواقص موجود در پرونده و یا معرفی یکی از وراث به عنوان ذیحق در واحدهایی که صاحبان آن فوت نموده اقدام نمایند، در غیر این صورت در مرحله اول سهمیه آرد دولتی آن واحد قطع و در مراحل بعدی برابر ماده 27 قانون نظام صنفی از طریق پلیس نظارت بر اماکن عمومی واحد مورد نظر پلمپ و از ادامه فعالیت محروم میگردد. 

ایشان تاکید کرد با توجه به اینکه اعمال مقررات در خصوص واحد های بدون پروانه برابر ماده 27 قانون نظام صنفی بعهده اتحادیه صنفی مرتبط و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی میباشد خواستار دقت نظر بیشتر مسئولین یاد شده در این رابطه شد ند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 708
  • کد خبر : 26280