عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ثبت نام 100 درصدی 200 روستای استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان در جمع خبرنگاران:

ثبت نام 100 درصدی 200 روستای استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان با اشاره به مشارکت حداکثری مردم روستاهای استان در سرشماری نفوس و مسکن 1395 اظهار کرد: تاکنون علاوه بر مشارکت مناسب شهروندان گلستانی، 200 روستا و چند شهر استان به صورت 100 درصدی در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان برنامه و بودجه استان، حسین پیشقدم که صبح امروز در دومین جلسه مطبوعاتی پیرامون سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 95، در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با اعلام این خبر بیان داشت: روستائیان استان توانستند نقش خود را در سرشماری اینترنتی به بهترین نحو ایفا کنند و در این زمینه باید از همکاری صمیمانه اداره کل امور روستایی استانداری، بخشداران و دهیاران محترم صمیمانه تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به کسب رتبه های مختلف استان از روز نخست سرشماری تاکنون تصریح کرد: استان گلستان از معدود استانهایی بود که توانست از رتبه بسیاری پایینی که در روزهای آغازین سرشماری داشت به رتبه قابل قبول و خوبی برسد. به طوریکه از رتبه 21 کشوری توانست به رتبه 10 دست یابد و در مقطعی هم حائز رتبه 7 شده بود که این امر تقدیر و تشکر رئیس مرکز آمار ایران و یاد کردن از استان گلستان در رسانه های کشوری را به همراه داشت.

پیشقدم همراهی گلستانی ها در سرشماری ایتنرنتی را همچون دیگر عرصه های مشارکتی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تا پنج شنبه بیش از 310 هزار خانوار گلستانی ها با مشارکت 50.85 درصدی در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و بر این اساس گلستان حائز رتبه دهم کشور شده است.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان شهرستان مراوه‌تپه را همچنان پیشتاز سرشماری اینترنتی در استان اعلام کرد و افزود: تعداد 91.2 درصد جامعه روستایی این شهرستان در طرح سرشماری شرکت ‎کرده‎اند که همین آمار مطلوب موجب شده تا این شهرستان در صدر رده‎بندی سرشماری گلستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: پس از مراوه‎تپه، شهرستان گالیکش با 67.69 درصد خانوار و کردکوی نیز با 61.62 درصد خانوار ثبت‎نام شده در رده‎های دوم و سوم این رده‎بندی قرار دارند

پیشقدم با اشاره به اسامی دیگر شهرستان‎های استان در رده بند سرشماری اضافه کرد: شهرستان‎های گمیشان با60.20 درصد خانوار، کلاله با 59.60، گنبد کاووس با 59027، مینودشت با 58.25، بندرگز با 58.17، علی‎آباد کتول با 57.11، رامیان با 54.84، آزادشهر با 54.79 و ترکمن با 51.91 در رده‎های بعدی سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن استان قرار گرفته‎اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان ضمن تشکر از همکاری تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان افزود: بی شک این پیشرفت و رسیدن به رتبه ای که لایق استان و هم استانی های ما در کشور است با همکاری و پشتیبانی تمامی متولیان امر و ادا کردن حق مطلب توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه محقق شده است که امیدواریم این همکاری در مدت کوتاه باقی مانده نیز ادامه داشته باشد و منجر به کسب رتبه ای خوب در پایان سرشماری برای استان شود.

وی در ادامه گفت: کارشناسان مرکز آمار در سرشماری امسال مشارکت 20 درصدی را برای استان پیش بینی کرده بودند که امروز توانستیم با درصد مشارکت 39، این رقم را با 5 درصد افزایش، بالاتر ببریم و انتظار داریم در مدت 24 ساعت باقیمانده به 40 درصد نیز برسیم.

همچنین در این جلسه مهدی ملاغلامعلی قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صمیمانه تمام اصحاب رسانه استان در پوشش اخبار سرشماری بیان داشت: با توجه به تمدید 3 روزه سرشماری اینترنتی، سرشماری حضوری از 28 مهر آغاز شده و تا 28 آبان ماه ، در 14 شهرستان استان ادامه خواهد داشت و مامورین سرشماری به تمام مکان های مسکونی استان برای ثبت اطلاعات رجوع خواهند کرد.

وی در خصوص ویرایش اطلاعات ثبت شده اظهار کرد: به مدت 1 هفته از 1 تا 8 آبان ماه فرصت ویرایش اطلاعات ثبت شده برای هم وطنان عزیز وجود دارد و هر خانوار می تواند با مراجعه به سایت اطلاعات خود را تنها برای یک بار ویرایش کند. همچنین کسانیکه به هر دلیلی کد رهگیری خود را فراموش کرده اند نیز امکان بازیابی این کد هم فقط برای یک بار از طریق سامانه وجود دارد.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری استان در پایان با اشاره به اینکه مامورین سرشماری نزد تمام خانوارها حتی کسانیکه ثبت نام اینترنتی کرده اند نیز خواهند رفت افزود: مامورین ما نزد تمام خانوارها خواهند رفت و کسانیکه ثبت نام اینترنتی کرده اند با ارائه کد رهگیری خود به مامور سرشماری تایید اطلاعات ثبتی خود را دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است خانوارهایی که در زمان مراجعه مامور آمارگیر در منزل حضور نداشته اند، می توانند از طریق شماره تلفن اعلام شده، با ستاد تماس گرفته و اطلاعات خانوار خود را در این طرح ثبت کنند.

گفتنی است دو خط تلفن به شماره های 32480048و 32480049 به جز ستادهای شهرستانی هر روز از ساعت هشت صبح تا 20 شب در مدت اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 آماده پاسخگویی به سوال هم استانی ها در این خصوص است.

 

ثبت نام 100 درصدی 200 روستای استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

 

ثبت نام 100 درصدی 200 روستای استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

 

ثبت نام 100 درصدی 200 روستای استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .