عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » عرضه مصنوعات طلا بدون کد استاندارد در بازار ممنوع است

مدیر کل استاندارد گلستان:

عرضه مصنوعات طلا بدون کد استاندارد در بازار ممنوع است

عرضه مصنوعات طلا بدون کد استاندارد در بازار ممنوع است

مدیر کل استاندارد گلستان اظهار کرد: تا وقتی که مردم خودشان مطالبه کیفیت و جنس و خدمات خوب را نداشته باشند نظارت های حاکمیتی و پلیسی ما آنچنان اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

محمود فرمانی با بیان این که استاندارد برای اعطای نشان، نظارت هایی در حوزه های مختلف مانند بازرسی، نمونه برداری و آزمون انجام می دهد، افزود: وقتی ما به محصولی پروانه کاربرد علامت استاندارد می دهیم در حقیقت آن را متعهد و ملزم می کنیم که خدمات بعد از فروش و ارائه جبران خسارت های احتمالی ناشی به مصرف کننده را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر در سطح بازار کالایی با علامت استاندارد مشکل داشت، افراد می تواند به اداره کل استاندارد طرح شکایت کند و ما وظیفه خود می دانیم که پیگیری کنیم و حق و حقوق افراد را مطالبه کنیم.

دبیر شورای استاندارد گلستان به طرح ملی «طاها» اشاره کرد و گفت: ما برای این که ضریب اطمینان را در حوزه کیفیت تولیدات داخلی یا خدماتی که ارائه شود بالا ببریم این طرح را عملیاتی کردیم.

مدیر کل استاندارد گلستان حوزه های کاری این طرح را بیان کرد و افزود: بحث اول این طرح، مسائل ترویجی است یعنی آموزش مفاهیم مطالبه ملی کردن، فرهنگ سازی در حوزه استاندارد و استانداردسازی.

فرمانی بحث دوم طرح طاها را نمونه برداری در سطح بازار دانست و گفت: سازمان به نظارت ها در پروسه تولید در واحدهای تولیدی که در حال انجام است اکتفا نمی کند.

وی تاکید کرد: برای این که ضریب اطمینان را به کیفیت کالایی که علامت استاندارد را دارد سنجیده شود، خارج از زمان هایی که نظارت وجود دارد به سطح بازار مراجعه می کنیم و نمونه محصول از محل اعتبارات دولتی می خریم تا فضا برای حضور کالاهای با علامت استاندارد با کیفیت پایین ناامن بکنیم.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: تنها مرجع رسمی تدوین استانداردهای ملی بجز حوزه دارو و انرژی اتمی، سازمان ملی استاندارد ایران است و همه دستگاه ها و سازمان ها در آیین نامه ها اجرایی خود، نگاهی به استاندارهای ملی داشته باشند.

فرمانی تصریح کرد: اداره کل استاندارد گلستان قریب ۱۰۰ استاندارد را تا الان در استان تدوین کرده که امسال ۳۶ استاندارد دیگر در کمیته های برنامه ریزی سازمان مصوب داریم که در حال نهایی شدن است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .