عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی کارگران در استان

در دیدار نماینده مردم گرگان در مجلس و مدیرکل تعاون و کار گلستان مطرح شد:

پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی کارگران در استان

پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی رفاهی کارگران در استان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از طریق مجمع نمایندگان پیگیر ایجاد مرکز فرهنگی و رفاهی کارگران در استان هستیم.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان، دکتر سعید مازندرانی در دیدار با نبی الله هزار جریبی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد رضایت شغلی و فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارگران که درصد عظیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند موجب افزایش بازده در عرصه اقتصاد نیز خواهد شد .

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه این دیدار گفت: تدارک برنامه های فرهنگی باعث تلطیف و ایجاد شور و نشاط در محیط های صنعتی و کارگری می شود.

دکتر مازندرانی با اشاره به اجرای طرح تکاپو در گلستان گفت: در این طرح به دنبال شناسایی مزیت های استان در شهرستان‌ها و روستاها و چگونگی ترکیب درستی از نیروی کار هستیم.

وی از عزم وزارت کار در خصوص ساماندهی وضعیت اشتغال و حل این معضل خبر داد و گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکل اشتغال برنامه هایی را تهیه کرده است که اجرای آن ها نیازمند همکاری و همیاری تمامی دستگاه هاست.

مازندرانی بخش های شیلات، طیور، آی تی و گردشگری را از جمله ظرفیت های بالقوه استان گلستان برشمرد و متذکر شد: طرح توسعه رسته های اشتغال منطقه ای (تکاپو) از جمله طرح های ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در دولت است که به منظور بکارگیری جوانان در عرصه های ظرفیتی هر منطقه طراحی و تدوین شده است.

دکتر مازندرانی همچنین از مجمع نمایندگان استان خواستار شد: جهت توسعه و توانمند سازی تعاونی های استان که از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی در ایجاد اشتغال است، نیاز به تسهیلات با سود پایین و اصلاح قوانین و مقررات مربوط به تعاونیها می باشد، لذا از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در خواست داریم تا در این رابطه پیگیری جدی نمایند.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اگر بخواهیم رشد اشتغال محور داشته باشیم باید به سمت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف برویم.

هزارجریبی افزود: طرح تکاپو یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب و کارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاههای کوچک و متوسط توجه می‌کند.

هزارجریبی گفت: برای اجرای این طرح ابتدا باید یک نیازسنجی صورت گیرد و نیازها بر اساس اولویت تعیین شده و هزینه‌ها در این راستا و هدفمند هزینه شود.

وی افزود: اشتغال یکی از بزرگترین معضلات کشور است که هر خانواده ای با آن درگیر است و به دغدغه تمامی مسئولان نیز تبدیل شده است و رفع این معضل نیز نیازمند مشارکت جمعی است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طرح تکاپو موجب رونق اقتصادی و افزایش فرصت های شغلی خواهد شد و بخش های دیگر را نیز بهره مند خواهد کرد.

نبی اله هزارجریبی با عنوان این مطلب که میزان اشتغال دولتی در ایران در حال انفجار است، بر اجرایی کردن مسئله اقتصاد مقاومتی با محورهایی چون مردم مداری، عدالت محوری، درونزایی و برونگرایی که رهبر انقلاب ابلاغ کرده اند ، تاکید کرد و افزود: باید اشتغال ما از این پس به سمت اقتصاد مقاومتی برود و ما نمی توانیم چشم امید به کار دولتی داشته باشیم.

وی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: مردم ما پتانسیل بالایی دارند، پس مشکل از سوی مردم نیست بلکه ما مدیران باید مسیر را برای مردم تسهیل کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: پیگیر احداث و راه اندازی یک مجتمع فرهنگی رفاهی در استان خواهیم بود تا جامعه کارگری گلستان در فضایی مناسب قادرباشند از این امکانات رفاهی و فرهنگی بهره مند شوند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 692
  • کد خبر : 27145