عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی و جلسه شورای اداری آموزش فنی وحرفه ای گلستان


برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی و جلسه شورای اداری آموزش فنی وحرفه ای گلستان

 

برگزاری کارگروه اقتصاد مقاومتی و جلسه شورای اداری آموزش فنی وحرفه ای گلستان

 

 کارگروه اقتصاد مقاومتی و جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در تاریخ 17 آبان ماه جاری در محل سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان ابوالفضل تیرانداز مدیر کل در خصوص تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی این اداره کل تصریح کرد : 561 هزار نفرساعت آموزش از دو محل ستاد سازمان جزو تعهدات اداره‌کل آموزش فنی و حرفهای استان قرار گرفت که گامهایی در تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزشهای مهارتی برداشته شد.

وی افزود: 222 هزار نفرساعت آموزش از محل تعامل بین دستگاهی و مشارکت با ذی‌نفعان و اعتبارات ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای این اداره‌کل پیشبینی شد که متعهد شدیم در حوزه اقتصاد مقاومتی 783 هزارنفر ساعت آموزش را برای 6 هزار و 500 نفر اجرا کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان گلستان گفت : از محل 561 هزار نفرساعت آموزش پیشبینی شده در شش ماهه نخست امسال حدود 235 هزار نفرساعت معادل 42 درصد محقق شده است.

تیرانداز بیان کرد: از محل تعهدات مشارکتی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز حدود 122 هزار نفر ساعت معادل 55 درصد اجرایی شد و از کل تعهدات 783 هزار نفرساعت در مدت شش ماهه امسال 45.7 درصد تعهدات را پوشش دادیم.

تیرانداز با اشاره به شروع هفته بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای در  سراسر کشور از 22 الی 27 آبان ماه جاری ،گفت : با توجه به اهمیت بازدید های همگانی از مراکز آموزش فنی وحرفه ای در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و اشنایی بیشتر هم استانی های عزیز به ویژه دانش آموزان ، دانشجویان و افراد جویای کار با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مراکز ، کلیه مراکز با تمام امکانات ، پذیرای بازدید کنندگان محترم باشند .

 تیرانداز با تاکید براهمیت ارسال آثار با کیفبت از سوی مراکز به اولین جشنواره محتوای اکترونیکی با طعم مهارت تصریح کرد :شرکتکنندگان به دو صورت گروهی و فردی میتوانند در نخستین جشنواره ملی محتوای الکترونیکی با طعم مهارت مبادرت به ثبتنام کنند مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه است و استخراج نتایج اولیه 15 آذر مشخص میشود.

وی در خصوص محورهای این جشنواره ملی بیان داشت: هفت محور برای این جشنواره تعیین شده که محتوای الکترونیکی آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر محور نخست آن است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گلستان افزود: علاقمندان میتوانند در محورهای نرمافزار آموزشی مبتنی بر رایانه، نرمافزارهای آموزشی مبتنی بر ابزارهای همراه مانند تبلتها و تلفن‌های و تلویزیونهای هوشمند آثار خود را ارائه کنند همچنین نرمافزارهای کاربردی به منظور تولید محتوای الکترونیکی از دیگر محورهای جشنواره است.

تیرانداز محورهای دیگر این جشنواره را تولید شبیهسازهای 2D و3D نرمافزار و شبیهسازهای سختافزاری، ایده‌های خلاقانه و نو در مهارتآموزی همچنین وبسایتهای آموزش مجازی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفهای گلستان با بیان اینکه استعدادهای مهارتی خوبی در استان وجود دارد، ابراز کرد: این جشنواره بستری فراهم کرده تا افراد با ارائه آثار مختلف، خودشان را در گردونه رقابت محک بزنند.

 شایان ذکر است دراین جلسه روسای مراکز تابعه ضمن بیان نقطه نظرات و مشکلات مرکز ، هرکدام گزارشی از تحقق پروژه ی اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال در مرکز مربوطه ارایه دادند .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .