عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کنترل منافذ مسیر دودکشها قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث


کنترل منافذ مسیر دودکشها قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث

 سید جواد موسوی در مصاحبه با پايگاه خبري گاز گلستان دراین خصوص افزود :با توجه به اینکه شروع فصل پاييزوسرد شدن تدريجي هوا ضرورت راه اندازي و نصب وسایل گرمایشی گازسوز منجمله بخاری مورد توجه بوده ودر این خصوص نیازاست هم استانیهای عزیزقبل از استفاده از این وسایل نکاتی را مورد توجه قراردهند که بسیار حائزاهمیت می باشد.

 وی افزود: وسايل گازسوز نيز همانند ساير وسايل مشابه جهت روشن شدن و سوختن مناسب نياز به هوا دارند و تنها راه ارتباطي آنها با بیرون از طريق دودكش مي باشد .

 موسوی با تشریح چگونگی انتشار گاز منوکسیدکربن گفت: این گاز بسیار خطرناک ،سمی، بی بو و بی رنگ بوده که براثرعملکرد نامناسب وسیله گرمایشی ناشی از سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده ناصحیح از آن بالاخص دودکش ها ایجاد می شود.

 وی در ادامه ابراز داشت : همه ساله براثر سهل انگاري مشتركين ، اتفاقات وحوادث ناگواری در زمينه گاز گرفتگي كه معمولا ناشي از فقدان دودكش مناسب براي وسايل گازسوز به خصوص بخاري و آبگرمكن و عدم تهويه كافي درفضاي اتاق است رخ ميدهد كه بسيار دردناك مي باشد.

 رئیس روابط عمومی گاز گلستان توجه به نكات زير را بسيار با اهميت خواند و تصریح کرد:هر وسيله گاز سوز بايد داراي يك دودكش استاندارد و مجزا و مجهز به كلاهك بوده و همواره بايد محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز مورد بازرسي قرار گرفته و از محكم بودن آنها اطمينان حاصل نماييد

 وي همچنين گفت: مسدود شدن دودكش سبب سوخت ناقص و ايجاد گازهاي خطرناك و مسموم كننده شده و برگشت چنين گازهايي به داخل فضاي اتاق باعث گاز گرفتگي مي شود و موجبات مرگ افراد را فراهم مي آورد.

 سید جواد موسوی با تاکید به این نکته که کنترل و انسداد منافذ مسیر دودکش قبل از راه اندازی بخاری بهترین راه پیشگیری از بروز حوادث مسمومیت به شمار می‌رود اظهارداشت: ضروری است هر ساله قبل از روشن كردن وسائل گرمازا ، مراقب باشيد مسير دودكشها مسدود نشده باشد وهرچند وفت يكبار نیز كلاهك دودكش هاي وسايل گاز سوز و مسير مربوطه را بازرسي نماييد

 رئیس روابط عمومی گازگلستان در پایان افزود: رعایت نکات ایمنی ضامن سلامتی است بنابر این با عنایت به سرد شدن هوا مصرف کنندگان عزیز گاز با دقت نظر به پیامهای منتشر شده از طریق صدا و سیما ، مطبوعات ، بروشور، کتابچه ها و طرق مختلف، اميد واريم بتوانيد ازاين انرژي پاك بخوبي بهره مند شويد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شركت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .