عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حمایت از صادرات می تواند بخشی از موانع و محدودیت های صادرات را برطرف کند


حمایت از صادرات می تواند بخشی از موانع و محدودیت های صادرات را برطرف کند

 

مهندس قوانلو با تبریک روز ملی صادرات عنوان کرد : روز ملی صادرات بهانه ایست تا در این روز از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت : برگزاری روز ملی صادرات فرصت مغتنمی است تا با پرداختن به ابعاد متنوع آن و بررسی عملکردهای مهم و تاثیرگذار در صادرات اعم از بخش خصوصی و دولتی به ارزیابی آنها بپردازیم و با بهره گیری از نتایج آن موقعیت صادرات استان را در عرصه اقتصاد کشور ارتقاء و توسعه دهیم .

مهندس قوانلو با اشاره به اهمیت فرهنگ حمایت از صادرات در توسعه این بخش گفت : در راستای این توسعه ضرورت دارد به فرهنگ حمایت از صادرات که می تواند بخش قابل توجهی از موانع و محدودیت های صادرات را برطرف و تعدیل نماید و موجبات خروج از اقتصاد تک محصولی و ایجاد ارزش افزوده ، اشتغال پایدار و در نهایت استقلال ارزی را به همراه آورد ، بعنوان یک مولفه تاثیر گذار بپردازیم .

وی افزود : توسعه صادرات غيرنفتي از راهکارهاي مقابله با تحريم هاي دشمنان است و دشمنان نتوانستند حتی با تحریم نفت کشورمان جلوی رشد صادرات غیر نفتی را بگیرند . وی افزود: بايد عزم خود را جزم کنيم تا با حمايت جدي از توليدکنندگان در تحقق اقتصاد مقاومتي بر مشکلات پيروز شويم.مخصوصا در شرایط فعلی پیش آمده برای کشور روسیه می توان با سازماندهی بخش صادرات محصولات غذایی و لبنی جهش بزرگی در زمینه رشد صادرات داشته باشیم .

مهندس قوانلو با بیان اینکه یکی از راههای تامین بودجه سالانه کشور ، صادرات غیر نفتی است اظهار داشت: البته در نوشتن برنامه بودجه سالانه ، هر ساله شاهد کاهش اتکا بودجه به منابع نفتی هستیم و این کار قابل تقدیر است .

وی با اشاره به رشد حدود 20درصدی صادرات استان در شش ماهه اول سالجاری ، مهمترین راههای افزایش صادرات غیر نفتی استان را تبادل هیئتهای تجاری ،بازرگانی و سیاسی استان با کشورهای هدف عنوان کرد و افزود : بین بخشهای دولتی و خصوصی استان همدلی و تعامل مثبت وجود دارد که این امر فضای مثبتی را برای استان ایجاد کرده که این امر نشان دهنده وحدت و همدلی بین مسئولین استان می باشد .

وی یادآور شد : با توجه به ظرفيت هاي استان مي توان با توسعه زيرساخت ها مخصوصا توسعه حمل و نقل ریلی که انشاء ا...در شش ماهه دوم سالجاری محقق خواهد شد و حمايت از بخش هاي کشاورزي، فنی و مهندسی،صنعت و معدن، اعزام هیئت های تجاری به کشورهای خارجی و پذیرش این هیئت ها، حضور در نمایشگاه های بین المللی صنعت و تجارت ، نقش آفرینی رسانه ها وحمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان در بسياري از موارد به خودکفايي رسيد و با افزايش سطح کيفي کالاهاي توليدي و مهيا ساختن زمينه هاي لازم در خصوص صادرات ، شاهد رشد و شکوفایی صادرات غیر نفتی باشیم .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 875
  • کد خبر : 2760