عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راه اندازي موزه معماري و شهري در گرگان الزامي است

مديرعامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران:

راه اندازي موزه معماري و شهري در گرگان الزامي است

راه اندازي موزه معماري و شهري در گرگان الزامي است

 مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی ایران با تاکید براهمیت حفظ و نگهداری خانه های تاریخی، گفت: با توجه به معماری و بافت تاریخی گرگان باید موزه معماری و شهرسازی در این شهر ایجاد و تمامی اسناد و هویتی که معرف این شهر و فرهنگ آن است به جهانیان معرفی شود.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، دكتر "محمدسعید ایزدی" در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری در گرگان با اشاره به طرح های در حال اجرای وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: ایجاد خانه گفتمان شهری و خانه معمار که در برخی استانها آغاز شده است می تواند در گرگان به اجرا درآید تا از این طریق فضایی جهت گفت و گوی معماران ایجاد و شاهد ارتقا و بهره وری بیش از پیش معماری در شهر گرگان باشيم.

معاون وزير راه و شهرسازي، گرگان را نمونه بی بدیل اندیشه ایرانشهری دانست و گفت: تلاش می شود با بازخوانی اندیشه گذشته و مولفه های سبک زندگی ایرانی اسلامی و مطابقت آن با زندگی امروز، هویت از دست رفته را به زندگی ها برگردانیم.

وی بافت تاریخی گرگان را ارزشمند دانست و تصریح کرد: با توجه به آثار باقی مانده در بافت تاریخی گرگان می توان به راحتی با حفظ آن، این ظرفیت بزرگ را به جهانیان معرفی کرد و این کمک بزرگی برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و احیای تمدن ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تعداد دستگاه های دخیل و ناهماهنگی ها باعث شده کارها بخشی و جزیره ای شود و تاثیرگذاری لازم را نداشته باشد. .

دکتر ایزدی، دستورالعمل حل این مشکلات را سیاست بازآفرینی دانست و بیان کرد: باید بتوان از توان سایر دستگاه ها بویژه بخش خصوصی استفاده جدی کرد..

وی، وزارت بهداشت و فنی حرفه ای را از دستگاه های همراه در این مسیر معرفی کرد و افزود: می توان از طریق مشارکت کارهای بزرگ انجام داد..

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، به تشریح تسهیلات طرح باز آفرینی نیز پرداخت و گفت: ظرفیت تسهیلات خرید از صندوق وجود دارد، ازسوی دیگر سعی شده بانک مسکن تقویت شود تا بتواند در این عرصه ورود پیدا کند.

وی همچنین از امکان افزایش سقف وام نوسازی خبرداد و گفت: وام قرض الحسنه مقاوم سازی و مرمت با کارمزد چهار درصد هم به متقاضیان پرداخت می شود.

معاون وزیر راه شهرسازی نقش سمن ها را در این حوزه مهم بیان کرد و گفت: گروه ها و سازمان های مردم نهاد باید در حوزه باز آفرینی شهری تقویت شوند.

ایزدی با تاکید بر این که خانه گفتمان شهری در گرگان راه اندازی شود از آمادگی این دستگاه برای مشارکت در این بخش خبر داد.

وی همچنین خواستار ایجاد موزه معماری و شهرسازی در گرگان شد و تاکید کرد: در این موزه اسناد شهری گرگان از گذشته تا برنامه های سال های بعد به نمایش درآید.

بازديد از طرح بهسازي تكاياي پاسرو و خانه باقري در گرگان و محلات تاريخي و بافت هاي فرسوده شهر گنبد و نشست با مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از برنامه هاي ديگر سفر يكروزه معاون وزير راه و شهرسازي به استان بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .