عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه ای برای اصلاح و تربیت زندانیان


اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه ای برای اصلاح و تربیت زندانیان

اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه ای برای اصلاح و تربیت زندانیان

 مدیر کل زندانهای استان گلستان در جلسه مشترک هماهنگی آموزش های مهارتی مدیر کل فنی و حرفه ای استان، گفت: اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه برای اصلاح و تربیت زندانیان است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان گلستان: جلسه ای با هدف همکاری ، تعامل و تشریک مساعی و نیز بررسی پتانسیل و ظرفیت های طرفین بمنظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به زندانیان استان گلستان برگزار شد.

علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان ،ضمن تقدیر از حضور مهندس ابوافضل تیرانداز مدیر کل فنی و حرفه ای استان ، بیان داشت : اشتغال و آموزش مهارت، مقدمه برای اصلاح و تربیت زندانیان است. اشتغال زندانیان یکی از اولویت های سازمان زندانها است و تلاش می کنیم از این فرصت نهایت استفاده را برای اشتغال و اصلاح و تربیت زندانیان ببریم.

وی افزود: اداره کل زندانها همواره با اداره کل آموزش های فنی وحرفه ای گلستان همکاری های رضایت بخشی داشته است.

وی همچنین افزود : در حوزه آموزش زندانیان به دنبال رشته هایی هستیم که در مدت زمان کوتاه بازدهی داشته باشد و در بازار کار هم شرایط کاری مساعدی را برای فرد زندانی داشته باشد .

رضوانی همچنین بیان داشت : در حوزه آموزش و حمایت از خانواده های زندانیان همکاری بسیار مطلوبی با آموزش های فنی وحرفه ای داشته ایم .

در ادامه ابوالفضل تیرانداز مدیر کل فنی و حرفه ای استان گلستان به تشریح برنامه آموزشی در سال جاری و همچنین آمادگی این اداره کل را بمنظور برگزاری دوره های آموزشی بازار محور و پردرآمد پرداخت.

تیرانداز در ادامه افزود : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای همواره بدنبال کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری در جامعه و بخصوص زندانیان میباشد و این اداره کل همواره آمار و عملکرد بالاتری را نسبت به تعهد تعیین شده در حوزه آموزش زندانیان داشته است .

تیرانداز در مورد تعهد آموزش زندانیان تصریح کرد : تعهد این اداره کل تا پایان امسال در حوزه آموزش .100 هزار نفر ساعت بوده که در هشت ماهه گذشته بیش از 80 درصد از تعهد به میزان 83 هزار نفر ساعت محقق شده است . که 53 در صد آن شامل زندان گرگان و 47 درصد مابقی شامل زندان گنبد میباشد

وی همچنین در مورد دوره های مهارتی برگزار شده افزود :در سال 95 46 دوره مهارتی برای زندانیان برگزار شده که مجموعا 764 نفر در این دوره ها شرکت نموده اند که 92 درصد آنان مرد و 8 درصد آنان خانم بوده اند.

در ادامه رضوانی مدیر کل زندانهای استان گلستان از پیشنهاد تیر انداز مدیر کل فنی و حرفه ای استان در خصوص رشته درب وپنجره upvc استقبال کرد و بیان داشت :یکی از گزینه های زود بازده رشته upvcمیباشد که شرایط کاری بسیار مناسبی هم در بازار دارد.

در خاتمه جلسه تیر انداز با توجه به در دست احداث بودن اردوگاه اداره کل زندانهای استان واقع در علی آباد کتول ، از آمادگی این اداره کل در جهت همکاری با اداره کل زندانهای استان گلستان در راستای برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی در این محل خبر داد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 794
  • کد خبر : 27669