عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی


نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی

 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : موزه روستایی گلستان می تواند نقش موثر و تعیین کننده ای در تبیین هویت ملی مردمان استان و شناساندن ارزش ها و باورهای فرهنگی آن ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان  مهندس ابراهیم کریمی با اشاره به ادامه روند عملیات اجرایی موزه میراث روستایی استان گلستان که عملیات اجرایی آن از سال گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور در محوطه پارک جنگلی قرق آغاز گردیده است عنوان نمود: با توجه به اهمیت موزه های روستایی در حفظ و انتقال شاخصه های مادی و معنوی فرهنگ روستاها ، موزه میراث روستایی گلستان می تواند نقش موثر و تعیین کننده ای در تبیین هویت ملی مردمان استان گلستان و شناساندن ارزش ها و باورهای فرهنگی ایفا کند.

وی در این خصوص گفت : طبق بررسی های انجام شده از حوزه جلگه ای و کوهپایه ای توسط کارشناسان موزه روستایی گلستان ، 10 خانه مسکونی در روستاهای مختلف شناسایی و سرانجام با تایید این اداره کل و مشاور طرح،در این مرحله 3 مجموعه مسکونی انتخاب شد که عملیات جابجایی آن در حال اجرا می باشد.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد از کار  خانه قلندرآیشی از مجموعه مسکونی قلندرآیشی واقع در روستایی به همین نام واقع در شهرستان کردکوی شامل مستندنگاری، تهیه نقشه های معماری ،پلاک گذاری اجزای آن توسط کارشناسان ، انتقال اجزا به محل پروژه،  واچینی  و دوباره چینی آن توسط استادکاران محلی انجام  و به پایان رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان گفت: ایجاد چنین موزه هایی علاوه بر حفظ آثار و بناهای با ارزش تاریخی  روستاها، می تواند نقش بسزایی در ایجاد انگیزه و علاقه مردم برای الهام گرفتن و بهره برداری از دانش و فناوری میراث روستایی باشد.

 نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی

نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی

نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی

نقش موثر موزه روستایی گلستان در تبیین هویت ملی


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .