عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فروش بلیط سینماهای استان در 6ماهه نخست سال جاری 165درصد رشد داشت


فروش بلیط سینماهای استان در 6ماهه نخست سال جاری 165درصد رشد داشت

فروش بلیط سینماهای استان در 6ماهه نخست سال جاری 165درصد رشد داشت

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از رشد 165درصدی فروش بلیط سینماهای استان در سال 95 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قاسم قندهاری، افزود: فروش بلیط 6ماهه اول سال گذشته 3میلیارد و 476میلیون و 835هزار ریال بوده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 95 به 9میلیارد و 366میلیون و 635 هزار ریال افزایش یافته است.

وی به فروش بلیط سینماهای گلستان در 6ماهه سال گذشته اشاره کرد و گفت: فروش بلیط سینما عصر جدید گرگان، سال گذشته 668میلیون و 380هزار ریال بوده درحالی که این رقم در سال جاری به 2میلیارد و 103میلیون و 550هزار ریال رسیده است.

قندهاری فروش بلیط سینما بهمن گرگان را در 6ماه اول سال گذشته 207میلیون و 970 هزارریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که فروش بلیط این سینما در 6ماهه نخست سال جاری به 650میلیارد و 580هزار ریال رسیده است.

وی فروش بلیط سینما کاپری گرگان در 6ماهه سال گذشته را 2میلیارد و 30میلیون و 165هزار ریال اعلام کرد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال جاری به 5میلیارد و 512میلیون و 510هزار ریال افزایش یافته است.

 معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: با توجه به استقبال شهروندان استانی از مجموعه فیلم های اکران شده در سینماهای استان شرایط فروش این فیلم ها حکایت از رشد 165درصدی دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود که با ادامه ارتقا سطح کیفی فیلم های تولیدی به این میزان استقبال در سال ها و ماههای آینده افزوده شود.

قندهاری تجهیز 100درصدی سینماهای استان به سیستم دیجیتال را از جمله دلایل استقبال شهروندان از سینماهای گلستان دانست و تصریح کرد: با تجهیز سینماها به سیستم دیجیتال امکان اکران همزمان فیلم ها با سراسری کشور مهیا شده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان توجه فیلمسازان به مقوله فیلمنامه را از دیگر موارد جذب مخاطب در سینما اعلام کرد و افزود: ارتقا سطح کیفی فیلم های تولیدی و بهبود نظام اکران فیلم ها در ایجاد رغبت مخاطب بسیار اهمیت داشته است.

قندهاری افزایش 165درصدی فروش بلیط سینماهای استان را یک فرصت تلقی کرد و گفت: این شرایط برای سرمایه گذاران فرصتی است تا با ساخت سینمای خصوصی به افزایش فضای فرهنگی کمکی کرده و در عین حال سرمایه گذاری مطمئنی داشته باشند.

وی در خاتمه به فروش بالای بلیط سینما کاپری گرگان در مقایسه با سایر سینماهای استان اشاره کرد و افزود: امکانات خوب این سینما باعث جذب مخاطب و استقبال گسترده گرگانی ها از این سینما شده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .