عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهمترین عامل ترویج بازی های رایانه ای غیر مجاز در بین نوجوانان عدم آگاهی والدین است


مهمترین عامل ترویج بازی های رایانه ای غیر مجاز در بین نوجوانان عدم آگاهی والدین است

مهمترین عامل ترویج بازی های رایانه ای غیر مجاز در بین نوجوانان عدم آگاهی والدین است

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مهمترین عامل ترویج بازی های رایانه ای غیر مجاز در بین نوجوانان را عدم آگاهی والدین دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قاسم قندهاری در نخستین جلسه ستاد مبارزه با بازی های غیر مجاز، افزود: نیاز است تا آسیب های این بازی ها به خانواده ها شناسانده شود.

وی جوانان و نوجوانان را بزرگترین سرمایه کشور خواند و اظهار کرد: نمی توان به تاثیرات منفی که این بازی های غیر مجاز بر کاربرها دارند را نادیده گرفت.

قندهاری با بیان این نکته که سن بازی های رایانه ای در جهان 30 سال است، افزود: میانگین این سن در کشور 16 سال است که این شرایط اصلا خوب نیست.

وی تاکید کرد: تمامی بخش ها باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و به مسئله خیلی جدی نگاه کنند چراکه در بسیاری از این بازی های رایانه ای غیر مجاز ضد دینی، فرهنگ غربی ترویج می شود ضمن اینکه ترویج خشونت در این بازی ها بسیاری از آسیب های روانی را به دنبال دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پائین بودن قیمت بازی های رایانه ای غیر مجاز را یکی دیگر از عوامل گسترش آن دانست و تصریح کرد: تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ باید پای کار بیایند تا بتوان از شتاب آسیب های این حوزه کاست.

وی در خاتمه خواستار همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش برای آگاه سازی والدین، جوانان و نوجوان از آسیب های بازی های رایانه ای غیر مجاز شد و گفت: بنیاد ملی مبارزه با بازی های غیر مجاز رایانه ای برای مقابله با این حجمه فرهنگی حدود 700 بازی یارانه ای تولید کرده اما با این حال تعداد کاربرانی که از بازی های رایانه ای غیر مجاز استفاده می کنند کم نیست.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .