عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان


جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان

 

جلسه هم‎اندیشی انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه‎های استان گلستان به میزبانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان و در دانشگاه‎جامع علمی کاربردی استان گلستان برگزار شد.

 در این جلسه میرباقری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان، داشتن سعه صدر را یک موضوع اساسی عنوان کرد و گفت: سعه صدر لازمه کار هر کسی است که می خواهد در جامعه فعالیت کند. اگر این کار را انجام ندهد، عمل او تباه می شود. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به بحث کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها افزود: رهبری با این کار نشان می دهد که وجود نشاط سیاسی در دانشگاه ضروری است. لذا دانشجو باید نشاط سیاسی داشته باشد. میرباقری تصریح کرد: توسعه نیافتگی سیاسی ما باعث شده است که تحمل سخن مخالف خود را نداشته باشیم؛ اگر دانشجو در محافلی مانند کرسی های آزاد اندیشی، نتواند حرف ها و برداشت های خود از موضوعات مختلف در دانشگاه را بگوید، کجا می تواند این کار را انجام دهد. ایشان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها را یک اصل دانست و عنوان کرد: شروع کارها در ابتدا زمان بر است ولی امیدواریم این اتفاق با یک شتاب بیشتر در دانشگاه ها صورت گیرد. وی در ادامه با اشاره به دوران قبل از انقلاب و علت های بوجود آمدن انقلاب اظهار کرد: ما در آن زمان رشد اقتصادی داشتیم ولی دلبسته اسلام بودیم. می خواستیم علاوه بر رشد اقتصادی موجود در کشور، اسلام نیز در کشورمان حاکم باشد. مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان با بیان اینکه همه ما دلبستگی به اسلام داریم، افزود: باید در محیط های دانشجویی همه گرایش ها اعم از میانه رو، کندرو و تندرو صحبت کنند. میرباقری تصریح کرد: ما در فعالیتهای دانشجویی تلاش می کنیم، هر کسی حرف های خودش را بگوید اما بد اخلاقی نکند. وی با قرائت آیه « فبشّر عباد الذین‌ یستمعون‌ القول‌ فیتبعون‌ احسنه‌ » گفت: مطابق این آیه انسان باید حرف های مختلف را بشنود تا راه خود را تشخیص و ادامه دهد. ایشان با بیان اینکه قانون اساسی کشور ما بر اساس قرآن نوشته شده است، اضافه کرد: در قانون اساسی ما، آزادی های مردم به رسمیت شناخته شده است. محوری ترین شعار انقلاب نیز بحث آزادی بود. وی خاطرنشان کرد: ما وقتی به این نقطه رسیدیم که بتوانیم در مقابل حکومت و هر کسی که قدرت دارد، بایستیم و صدای ما نلرزد، آنگاه به معیار خود رسیدیم. میرباقری در پایان با بیان اینکه ما در کمیسیون دانشجویی شورای تامین استان که روسای دانشگاه ها و سایر نهاد های انتظامی و نظامی نیز در آن حضور دارند، تلاش می کنیم درباره مباحث در دانشگاه توصیه های خود را در قالب مسائلی که باید شکل بگیرد، داشته باشیم، گفت: امیدواریم ظرفیت های خود را بالا ببریم و دل های خود را به یکدیگر نزدیک کنیم.

 

همچنین ، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گلستان، دکتر دهقانی، در این جلسه با اشاره به روز دانشجو و 16 آذر ماه گفت: امروز مقام معظم رهبری تاکید دارند که دانشجویان باید به دنبال حفظ آرمان‎های انقلاب اسلامی باشند. وی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی‎کاربردی گلستان در حوزه فرهنگی و مذهبی گسترش کمی و کیفی خوبی داشته است.ایشان ابراز داشت: با توجه به منویات مقام مظعم رهبری قشر دانشگاهی و تشکل‎های اسلامی بار سنگینی را در راستای بصیرت افزایی ایمان ، تقوا و عمق بخشی به دوش می‎کشند.

 

در ادامه جلسه دانشجویان و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان به گفتگو بصورت پرسش و پاسخ پرداختند .گفتنی است این جلسه هم‎اندیشی با حضور انجمن ها و تشکل‎های دانشجویی دانشگاه های استان گلستان برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .