عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حرکت گلستان در مسیر بهره بردن از بازار تجارت الکترونیکی جهان

در همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم مطرح شد:

حرکت گلستان در مسیر بهره بردن از بازار تجارت الکترونیکی جهان

حرکت گلستان در مسیر بهره بردن از بازار تجارت الکترونیکی جهان

 نخستین همایش ملی تجارت الکترونیک در دوران پساتحریم به میزبانی گرگان برگزار و در آن تاکید شد که گلستان در مسیر بهره بردن از بازار تجارت الکترونیک جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین همایش ملی تجارت الکترونیکی در دوران پسابرجام صبح پنج شنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این همایش علمی با هدف فرهنگ سازی برای توسعه تجارت الکترونیک و آشنایی با مشکلات مرتبط با آن برگزار شده است.

 حسینقلی قوانلو افزود: تجارت الکترونیک در شبکه مبادلات جهان سرعت بالایی دارد و عمده کشورها در این مسیر حرکت کرده‌اند.

 وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها کشور ما با یک عقب ماندگی به این حوزه وارد شد اما توانستیم به خوبی و با سرعت بالا در زمینه تجارت الکترونیک ورود پیدا کنیم.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: نمونه مشهود آن استفاده از کارت‌های الکترونیک بانک‌هاست که امروز بخش عمده معاملات کشور با این کارت‌ها انجام می‌شود.

 وی اضافه کرد: در این همایش تلاش کردیم به طور ویژه و علمی به نماد الکترونیکی، فروش، امنیت و شبکه‌های الکترونیکی و همچنین مباحث حقوقی در حوزه تجارت الکترونیک بپردازیم.

 فراهم بودن بستر فعالیت‌های تجاری در بازارهای مجازی

 در ادامه دبیر علمی این همایش با بیان اینکه صنعت تجارت الکترونیک یکی از جدیدترین صنایع ارائه کالا و خدمات بدون محدودیت زمانی و مکانی با بهره گیری از شبکه‌های اینترنتی است، گفت: این صنعت امروز با توسعه و پیشرفت علوم و فناوری‌های نوین دنیا رونق چشمگیری پیدا کرده است.

 ابوالفضل اسفندیاری با یادآوری اینکه اکثر کشورها تلاش دارند سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهند، تصریح کرد: ایران پس از پشت سر گذاشتن تحریم‌های بین المللی و توافق برجام در موقعیت جهانی خاصی قرار گرفته و بسیاری از کشورهای جهان به ایران، به عنوان بازار بکر و مستعد نگاه می‌کنند.

 وی متذکر شد: حال با توجه به اینکه زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور ما فراهم آمده، باید از فرصت‌های ایجاد شده در زمینه استفاده از سهم بازار تجارت الکترونیکی بین المللی بهره مناسب برد.

 وی با تاکید بر اینکه نسل جدید با علوم و فناوری روز آشنایی بیشتری دارند و بستر فعالیت‌های تجاری در بازارهای مجازی فراهم است، ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری همایش تجارت الکترونیکی در دوران پساتحریم، معرفی و آشنایی با موقعیت فعلی کشورمان در بازارهای تجارت الکترونیکی جهانی و ترسیم چشم انداز توسعه این صنعت و راه‌های رسیدن به موقعیت مطلوب در صنعت تجارت الکترونیکی بین المللی است.

 به گفته اسفندیاری همچنین در این همایش تلاش شد بستر مناسبی برای معرفی شرکت‌های PSB که در امر تجارت الکترونیک دارای نماد اعتماد هستند و در سطح داخلی و بین الملل فعالیت می‌کنند، فراهم کنیم.

 

ارسال ۱۸۰ مقاله به همایش

 دبیر علمی این همایش با بیان اینکه ایجاد حس اعتماد جهت بهره جستن از خدمات تجارت الکترونیکی یکی از دستاوردهای این همایش است، اضافه کرد: از دی ماه سال گذشته دبیرخانه همایش کار خود را آغاز کرد و ۱۸۰ مقاله به همایش ارسال شد.

 اسفندیاری با یادآوری اینکه ۳۳ مقاله قابل ارائه هستند و در آینده ای نزدیک در قالب یک کتاب منتشر می‌شوند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با برگزاری سمینارهای عمومی و تخصصی نسل جوان را برای ورود به بازار تجارت الکترونیکی و بسترسازی مناسب برای رشد و توسعه آن فراهم کنیم.

 در ادامه یکی از ارائه دهندگان مقاله به این همایش به خبرنگار مهر گفت: تجارت الکترونیکی و امنیت آن در کنار بورود به این صنعت نیازمند مفاهیمی فراتر از تجارت الکترونیکی و دانشی شدن آن هستند.

 امید رضا خورشیدی افزود: تجارت الکترونیکی پایدار و فراگیر از جمله مفاهیمی است که کشورهایی مثل ایران برای امنیت اقتصادی خود به آن نیازمند هستند.

 وی ادامه داد: امنیت یکی از مباحث مهم در تجارت الکترونیکی است که باید در دوران پساتحریم و ورود به بازارهای جهانی به آن توجه کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 598
  • کد خبر : 28674