عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

پرداخت 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان در سال جاری

پرداخت 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی گلستان در سال جاری

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : در سال جاری حدود 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح های اقتصادی استان پرداخت شده و گلستان از این حیث رتبه چهارم کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان درجلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گلستان که در گنبدکاووس برگزار گردید ، اظهار داشت: دولت بمنظور حمایت از تولیدکنندگان و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، برای فعال کردن واحدهای راکد، نیمه فعال و طرح های تولیدی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، بسته حمایتی رونق تولید را در قالب تسهیلات بانکی پیش بینی کرد که در استان گلستان یک هزارو 100 واحد تولیدی واجد شرایط دریافت این تسهیلات شناخته شدند.

وی افزود: با اجرای طرح رونق تولید در سالجاری ، از محل این طرح ، تا کنون سه هزارو 720 میلیارد ریال تسهیلات به واحدها و طرح های تولیدی استان گلستان پرداخت شده ، که با توجه به پرداخت تسهیلات از محل سایر منابع بانکی به واحدهای صنعتی استان ، جمعا در سال جاری حدود 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح های اقتصادی استان پرداخت شده و گلستان از این حیث رتبه چهارم کشور را دارد.

قوانلو با بیان اینکه واحدهای تولیدی معرفی شده به بانکها توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند که به مرور به آنان پرداخت می شود، یادآور شد: تاکنون 297 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و یا طرح اقتصادی با پیشرفت بالای 60 درصد، تسهیلات دریافت کرده اند.

وی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات در استان گلستان، 31 واحد در گنبدکاووس بوده است که حدود 350 میلیارد ریال دریافتی داشتند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، 119 واحد تولیدی شهرستان گنبدکاووس با نیاز تسهیلاتی یک هزارو 300 میلیارد ریال واجد شرایط دریافت بسته حمایتی دولت شناخته شده اند.

قوانلو یادآور شد : از مجموع 139 واحد تولیدی مستقر در گنبدکاووس، تعداد 35 واحد معادل 5/24 درصد کل واحدها راکد است که از میانگین 30 درصدی واحدهای راکد کشور، پایین تر است.

قوانلو با مثبت دانستن پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی گلستان درقالب بسته حمایتی دولت، ابراز امیدواری کرد: تاثیر این بسته حمایتی بر رونق تولید، ایجاد اشتغال و نیز پایداری آن در ماه های آینده و درنهایت سال آینده نمایان می شود هر چند که هم اینک نیز تکاپو رونق در شهرکها و نواحی صنعتی بوضوح قابل رویت است .

وی از اعمال نظارت جدی بر واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات خبر داد و افزود: علاوه بر نظارت کمیته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان، بانک ها و دستگاه های نظارتی نیز بر هزینه کرد تسهیلات نظارت دارند.

قوانلو همچنین گفت: براساس تصمیم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، بانک ها حق ندارند برای مطالبات خود در سال جاری اقدام قضایی نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 828
  • کد خبر : 28727