عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مبارزه با بی سوادی مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم


مبارزه با بی سوادی مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم

مبارزه با بی سوادی مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم

 مدیر کل زندانهای استان گلستان در جشن سواد آموزی 86 نفر از مددجویان گنبدی، گفت: مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با بی سوادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهاي استان گلستان: مراسم جشن سواد آموزی 86 نفر از مددجویان زندان گنبد کاووس به مناسبت 7 دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات این زندان برگزار گردید.

علیرضا رضوانی، مدیر کل زندانهای استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی، گفت: سوادآموزی از نیازهای اساسی زندگی است امروز به حول و قوه الهی شاهد سواد آموزی تعداد 86 نفر از مددجویان زندان گنبد هستیم.

وی افزود: تعلیم و تربیت پایه و اساس نظام فکری است و مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با بی سوادی است.

رضوانی، اظهار داشت: کسب علم و دانش ابزار دانائی است و شروع نزول کتاب آسمانی قران مجید بر پیامبر گرامی اسلام با عبارت «اقرا» می باشد.

وی ادامه داد: با عنایت به سیره نبوی، نهضت سواد آموزی در 7 دی ماه سال 1358 بر اساس دستور امام راحل تاسیس گردید.

رییس ستاد کاهش آسیب زندانهای استان، افزود: علم باید با دین باشد و دوبال علم و دین فرشته نجات از گمراهی هستند.

این مقام قضایی در ادامه در خصوص ارتباط سواد با وقوع جرم و حبس، اظهار داشت: با توجه به آمار زندانیان و میزان سواد آنان، رابطه معناداری بین سواد و تعداد زندانیان وجود دارد بطوریکه به افزایش سواد آمار زندانیان کاهش و با کاهش سطح سواد آمار زندانیان افزایش می یابد و بی سوادی جمعیت کثیری از زندانیان را تشکیل می دهد.

رضوانی علی وطنی، رییس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج استان گلستان در مصاحبه با این پایگاه اطلاع رسانی گفت: یک دوره کلاس های آموزش کسب و کار ویژه مددجویانی که از زندان آزاد شده اند در محل اداره کل زندانهای استان گلستان، واقع در سایت اداری استان برگزار گردید.

وی افزود: زندانیان در زندان با استفاده از کلاس های فنی و حرفه ای نسبت به کسب مهارت های شغلی اقدام می نمایند و پس از آزادی از زندان تحت حمایت مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج قرار می گیرند و مرکز با حمایت های مختلف از قبیل آموزش، مشاوره، ایجاد اشتغال و پرداخت وام زمینه اشتغال آنان را فراهم می نماید.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 950
  • کد خبر : 28761