عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجراي 5 پروژه راهسازي در شرق گلستان در قالب پروژه هاي بهسازي و آسفالت


اجراي 5 پروژه راهسازي در شرق گلستان در قالب پروژه هاي بهسازي و آسفالت

اجراي 5 پروژه راهسازي در شرق گلستان در قالب پروژه هاي بهسازي و آسفالت

 مدير ساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان با اشاره به اهداف توسعه مناطق محروم بويژه در شهرهاي شرقي استان از اجراي پنج پروژه عمراني در شبكه راه هاي روستايي شهرستان كلاله خبر داد و گفت كه اين پروژه ها در قالب پروژه هاي بهسازي و آسفالت در دست اقدام هستند.

به گزارش اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، مهندس "علي اكبر شاهيني" در گفت و گويي خبري در همان ابتدا با گلايه مندي از تخصيص نيافتن بموقع و مناسب منابع مالي لازم، افزود: اين پروژه ها شامل پروژه هاي بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي چالچه-قويجق، چروك پيشكمر بالا، همت آبادگوگجه و مهدي آباد پيشكمر و بهسازي و آسفالت عزيزآباد- يل چشمه (چيشت خوجه لر) مي باشند.

وي گفت كه براي اجراي اين پروژه ها علاوه بر اعتبارات استاني ميزان 12 ميليارد و 600 ميليون ريال اعتبار از محل منابع ملي وزارت راه و شهرسازي(معاونت راه روستايي) در سال 94 مصوب شده اما متاسفانه رقم تخصيصي آنها تاكنون، ناچيز بوده و جوابگوي نياز مالي پروژه ها نیست و اداره كل راه و شهرسازي را با ديون قابل توجهي به پيمانكاران مواجه كرده است.

به گفته شاهيني، اين در حالي است كه پيمانكاران علي رغم مطالبات قابل توجه از اداره كل، به انجام برخي از تعهدات خود به اين دستگاه اجرايي عمل كرده اند.

وي در ادامه، طول در نظرگرفته شده براي اجراي مجموع اين پروژه ها را، 5 /22 كيلومتر ذكر كرد و افزود: برخي از اين پروژه ها از جمله بهسازي و آسفالت محور چالچه - قويجق با روش هاي نوين راهسازي و بهسازي آسفالت در حال اجرا هستند.

مديرساخت و توسعه راه هاي گلستان به اقدامات اجرا شده در اين پروژه ها هم اشاره اي كرد و توضيح داد: عمليات تثبيت زيرسازي و لايه اول آسفالت سطحي محور چالچه-قويجق به طول 5 /14 كيلومتر، اجرا و زيرسازي و بيس محور چروك – پيشكمر بالا هم به طور كامل انجام شده است.

در محور همت آبادگوگجه و مهدي آباد پيشكمر، لايه بيس محور به طور كامل اجرا و 5 /2 كيلومتر از محور عزيزآباد- يل چشمه (چيشت خوجه لر) هم به گفته شاهيني، پريمكت(قيرپاشي) شده است.

شاهيني نويد داد: در صورتي كه تزريق منابع مالي پروژه ها بموقع و مناسب انجام و شرايط جوي هم مساعد باشد براي تسريع در تكميل آنها اقدامات اساسي صورت خواهد گرفت.

وي يادآورشد: با اجراي اين پروژه ها سطح برخورداري مردم بويژه ساكنين مناطق شرقي و روستايي استان از راه مناسب و دسترسي افزايش يافته و تمام اهداف دولت و اداره كل در جهت توسعه مناطق محروم و دور افتاده و در نهايت توسعه پايدار و ارتقاي سطح زندگي مردم تحقق مي يابد.

كلاله جزو شهرستان هاي شرقي استان گلستان است و 110 هزار نفر جمعيت و حدود 432 كيلومتر راه ارتباطي دارد كه حدود 400 كيلومتر آن روستايي است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .