عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری جلسه تشریح طرح پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر کسب و کار روستایی


برگزاری جلسه تشریح طرح پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر کسب و کار روستایی

 

برگزاری جلسه تشریح طرح پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر کسب و کار روستایی

 

 جلسه تشریح طرح  پایلوت ملی شناسایی استعدادهای برتر مهارتی و کارآفرین روستایی ویژه گروه هدف پروژه اقتصاد مقاومتی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور صبح امروز در محل سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در این جلسه که با حضور مهندس تیرانداز مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای ، دکتر مازندرانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، خانم دکتر غفاری مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و  نصیبی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و روسای شهرستانی دستگاههای همکار برگزار شد تیرانداز بیان داشت :  پایلوت اجرای این طرح در استان گلستان اجرا می شود.

در ابتدای این  جلسه مهندس  تیرانداز به بیان اهداف و برنامه های پیش بینی شده اداره کل  جهت پیشبرد این طرح پرداخت .

وی افزود: در برنامه های ملی اقتصاد مقاومتی ،عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی  یکی از موضوعات بوده که طرح توانمند سازی محرومین ذیل آن تعریف و پروژه ارتقاء مهارت های فنی - حرفه ای و کسب و کار بازار محور برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برنامه ریزی شده است.مخاطبین این برنامه نیز روستاییان ،عشایر،سکونتگاههای غیر رسمی ،کودکان کار ،زنان بی سرپرست،حاشیه نشینی و...می باشد.

تیرانداز گفت: قسمتی از پروژه مذکور تکیه بر ظرفیت ها و شناسایی افراد مستعد و برتر بومی است که توانایی کارافرینی و ایجاد  اشتغال را دارند.

وی تصریح کرد :بحث استعداد سنجی و استعداد یابی به ویژه در راستای اقتصاد مقاومتی و در محیط روستایی  بسیار حائز اهمیت است و ارائه آموزش در حوزه مهارت های نرم نظیر کارافرینی ،مهارت های کسب و کار و..که بتواند این افراد واجدالشرایط را برای عرصه کارافرینی اماده تر نماید حائز اهمیت می باشد.

تیرانداز در خصوص فرآیند شناسایی استعدادهای برتر بیان داشت : فرآیند شناسایی استعدادهای برتر شامل 3 مرحله میباشد ، "مرحله اول"  معرفی استعدادهای برتر توسط مربیان دوره های آموزشی، دهیاران و بخشداران، نمایندگان تشکل های مردمی-محلی و... "مرحله دوم "برگزاری آزمون و شناسایی استعدادهای کسب و کار  و آزمون شناسایی استعدادهای کارآفرینی و "مرحله سوم" تشکیل بانک اطلاعاتی استعدادهای برتر شناسایی شده.

در ادامه جلسه دکتر مازندرانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ضمن تقدیر از مهندس تیرانداز افزود : تمامی افرادی که در حوزه  کارآفرینی فعالیت میکنند نخبه هستند .وی افزود: در گذشته آموزش های کارافرینی برای افراد مختلف اجرا و بازخورد آن نیز مناسب نبود  و دلیل آن شناسایی نشدن استعداد های این حوزه بود که با اجرای این طرح افراد آماده و مستعد در این حوزه انتخاب میشوند  و  مطمئنا نتیجه مطلوبی در زمینه اشتغال پایدار حاصل خواهد شد .

وی افزود : دستگاههای مامور به اجرای این طرح باید با تعامل با یکدیگر به پیشبرد این طرح کمک کنند  و از فعالیت های جزیره ای پرهیز شود.

مازندرانی   با بیان افزایش  میزان  فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد اشتغال  افزود : در زمینه شناسایی استعداد های برتر باید نگاه ویژه ای به قشر  فارغ التحصیلان دانشگاهی  شود تا از توانمندی و پتانسیل آنها بهره برداری مناسب شود .

در ادامه خانم غفاری مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ضمن استقبال از این طرح، استفاده از استعدادهای برتر حوزه بانوان و ارائه آموزشهای سازنده برای انان را نیز با اهمیت دانستند.

نصیبی  مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری  نیز بیان نمود با اجرای چنین الگوهایی  می توان به رفع موانع اشتغال و تولید در حوزه کارآفرینی روستایی کمک شایانی کنیم .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .