عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استاندارد، این بار با پلمپ به سراغ آسانسورهای عمومی رفت


استاندارد، این بار با پلمپ به سراغ آسانسورهای عمومی رفت

استاندارد، این بار با پلمپ به سراغ آسانسورهای عمومی رفت

بازرسان اداره کل استاندارد گلستان این بار با پلمپ به سراغ آسانسورهای عمومی غیر ایمن رفتند.

مدیرکل استاندارد گلستان در این باره گفت: بنا به قانون سازمان ملی استاندارد ایران و با توجه به ضرورت نظارت بر آسانسورها که عدم ایمنی آنها خطرات جبران ناپذیری را برای سرنشینان و کاربران آن ایجاد می کند، شورای عالی استاندارد ایران، اخذ گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسورها از تاریخ 01/01/1382 اجباری اعلام نمود.

محمود فرمانی افزود: با توجه به اجباری بودن اجرای استاندارد آسانسورها و همچنین ضرب العجلی که تا پایان شهریور ماه به آسانسورهای اماکن عمومی برای استانداردسازی داده شده بود، از ابتدای دی ماه سال جاری، نسبت به بازرسی از آسانسورهای اماکنی که مورد استفاده عموم قرار می گیرند و پلمپ آسانسورهای بدون گواهی ایمنی و کیفیت اقدام شده است.

دبیر شورای استاندارد گلستان در ادامه گفت: منظور از اماکن عمومی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مجتمع های تجاری، هتل ها و به طور کلی هر مجتمعی که آسانسور آن مورد استفاده عموم قرار می گیرد می باشد.

فرمانی بیان داشت: بازرسی ها و پلمپ آسانسورها از مجتمع های تجاری شهرستان های آزادشهر و علی آباد کتول آغاز شده و اکنون بازرسان به شهر کردکوی و گرگان ورود کرده اند.

به گفته فرمانی فاز بعدی بازرسی و پلمپ، در دستگاه های اجرایی استان صورت می گیرد و در حال حاضر 43 آسانسوری که در سال 93 یکبار مورد بازرسی قرار گرفته اند در اولویت بازرسی و توقیف (در صورت غیر ایمن بودن)، قرار دارند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .