عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاري سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان


برگزاري سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان

سي ويكمين چشنواره تجليل از نمونه هاي بخش كشاورزي استان گلستان امروز در كانون طه با حضور مهندس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت، مهندس مهاجر مشاور وزیرجهادکشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور، دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان و مدیران و کشاورزان استان برگزار شد .

دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در مراسم معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی گفت:قدردانی از زحمات کشاورزان جز وظایف ماست و این مهم در افزایش انگیزه کشاورزان و ارتقای تولید نقش دارد

دکتر مهاجر در خصوص نمونه های استان گلستان گفت :از میان کشاورزان کاندیدای نمونه تعداد ۴۴ نفر در بخش های مختلف بعنوان نمونه انتخاب شدند .

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد :از بین این نمونه ها ۴ نفر( ۳ نفر کشاورز و تولیدکننده و یک نفر پژوهشگر ) بعنوان نمونه ملی معرفی و در مراسمی که در تهران برگزار شد مورد تجلیل واقع شدند .

دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان درخواست کرد که تجربیات خود را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا بتوانیم تولید استان را ارتقا دهیم

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به رشد قابل ملاحظه ی بخش کشاورزی و توجه و تقدیر مسوولان از کشاورزان نمونه به صورت مکتوب گفت :ما در استان گلستان شرایط بسیار سختی را تحمل کردیم از جمله 52 درصد کاهش بارندگی و در سال جاری هم سرما و یخبندان ابتدای آذر ماه که باعث از بین رفتن 120 هزار تن مرکبات و 20 هزار تن محصول کلزا شد .

وی تاکید کرد :اما کشاورزان ما نا امید نشدند و ما توانستیم در سه سال گذشته رشد تولید گندم 467 هزار تن و خرید تضمینی گندم هم 250 هزار تن را تجربه کنیم.

وی در پایان افزود: 85 درصد بذر استان بذر گواهی شده است.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در این مراسم گفت : شرکت در جمع کشاورزان نمونه ی استان برای من همیشه باعث خوشحالی است .

وی افزود: اما از آنجاییکه توسعه وتکامل برای بشر نهایتی ندارد و انسان موجودی کمال گراست بنابراین هیچ گاه نباید دست از تلاش برداریم و هر روز بهتر از گذشته باشیم .

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنانش گفت: کشاورزی توسعه یافته بنیان هایی دارد که ما باید به ریشه های آن توجه کنیم و اگر نقصی هست آن را بر طرف کنیم .

نماینده ی ولی فقیه در استان گلستان افزود: از کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی هم انتظار داریم تا به انتقال دانش فنی به کشاورزان بپردازند و بیش از پیش بر این مهم اهتمام داشته باشند .

دکتر صادقلو استاندار گلستان در این مراسم گفت : زحمات کشاورزان محصولاتشان است و این عزیزان در عرصه ی جهانی تحولات عظیمی ایجاد می کنند .

وی افزود: کشاورزان در عرصه های مختلف جامعه نقش دارند. یکی از این نقش ها تاثیر در امنیت غذایی و سلامت جسمی و روانی است .

استاندار گلستان گفت: کشاورزان در مشارکت اجتماعی نیز نقش بسزایی دارند .

وی افزود: آموزه های اسلام سرشار از ترویج و ترغیب به سمت مشارکت اجتماعی است .

استاندار گلستان نقش کشاورزان را در توسعه، تولید مواد خام اولیه، نیاز صنایع بالادستی، تامین نهاده ها، ایجاد نیروی کار و ارزآوری برای کشور موثر دانست .

دکتر صادقلو از زحمات و تلاش کشاورزان و تولیدکنندگان و دست اندرکاران و مدیران و کارشناسان جهادکشاورزی قدردانی کرد .

مهندس کشاورز معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت در مراسم معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان : گفت: بهره وری آب در بخش کشاورزی افزایش یافته است که از اقدامات خوب وزارت است

وی گفت : مزیت در اقتصاد شاخص اجتناب ناپذیر است و اگر آن را فراموش کنیم دچار غفلت شده ایم .

وی افزود : امروز کود بدون ماده ی موثر نداریم کود با فلزات سنگین کاهش پیدا کرده و ما به هیچ وجه اجازه مصرف نمی دهیم .

مهندس کشاورز از کشاورزان بعنوان فعالان بخش کشاورزی یاد کرد و تاکید کرد : از وظایف وزارت جهاد کشاورزی افزایش درآمد کشاورزان است .

وی افزود: ما وظیفه داریم درآمد کشاورزان را افزایش دهیم این وظیفه اثرگذار است و می تواند بسیاری از انتظاراتی که از یک کشاورزی رقابتی و پر رونق داریم برآورده سازد .

مهندس کشاورز گفت: حفظ منابع آب و پایداری را هیچ کس نباید فدای منافع کوتاه مدت کند .

اين مراسم با تجلیل از نمونه های ملی و استانی بخش کشاورزی استان گلستان با اهدای لوح تقدیر و هدایا به اتمام رسيد.

 

برگزاري سی و یکمین جشنواره معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان گلستان

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهاد کشاورزی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .